• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7

سخنگوی قوه قضاییه:محکومیت سنگینی برای زیبا حالت منفرد در نظر گرفته شده

  • کد خبر : 6923
  • 22 اکتبر 2019 - 14:14

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در ادامه نشست‌های خبری خود با نمایندگان رسانه‌های داخلی از دقایقی قبل با خبرنگاران به گفت‌وگو نشست:

اسماعیلی ضمن تشکر به مناسبت حضور حماسی  و آگاهانه بیش از ۱۷ میلیون زائر اربعین و ۳ میلیون زائر ایراتی گفت: حضور این زائران در مراسم اربعین نشانه اقتدار و عطمت امت اسلام و موجب یاس و ناامیدی دشمنان است.

وی گفت: تشکر دوم را از دولت و ملت عراق برای میزبانی و برگزاری مناسب و تشکر از نیروهای امنیتی عراق دارم و تشکر سوم هم از موکب داران عراقی و ایرانی و ستاد اربعین و بازسازی عتبات که تلاش و برنامه ریزی آنها کمک شایانی به برگزاری هر چه بهتر مراسم اربعین کرد.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: یک ماه از فصل پاییز را پشت سر گذاشته ایم و امیدوارم زمستان امسال را توأم با بارش‌های آسمانی شاهد باشیم.

وی ادامه داد: یادمان نرود در روزهای پایانی سال ۹۷ و آغاز سال ۹۸ سیلاب‌هایی بوقوع پیوست که مشکلاتی را برای بخشی از هموطنان ایجاد کرد.

اسماعیلی گقت : بخشی از مشکلات ایجاد شده به واسطه سیلاب‌ها به ترک فعل و قصور مدیران در بخشهای مختلف مربوط بود که اگر به وظایف خود عمل می کردند نباید دچار آسیب‌های این‌چنینی می‌شدیم.

غلامحسین اسماعیلی درباره  در مورد آخرین وضعیت صدور حکم برای زیباحالت منفرد گفت: حکم بدوی درخصوص این فرد صادر شده است ومنتهی به محکومیت سنگین شده است اما چون پرونده جزو پرونده‌های شعب ویژه اقتصادی نبود و هنوز حکم قطعیت نیافته از بیان جزییات اتهامات و محکومیت معذور هستیم و ان‌شاالله با قطعی شدن حکم توسط دیوان عالی کشور جزییات آن هم اطلاع رسانی می‌شود.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوال دیگری درباره میزان بازگشت ارزهای اعطایی ناشی از صادرات گفت: انتظار ما بر این است که اعداد و ارقام صحیح  و دقیق باشد و وزیر محترم اقتصاد ۴۵ درصد و رئیس کل بانک مرکزی ۷۱ درصد اعلام کردند. اینکه کدام درست است را ما نمی‌دانیم و بررسی دقیق آن بر عهده نهادهای متولی است.

وی گفت: گزارش برای ما واصل شده اما خیلی کلی است و این گزارش را هم ،به وزارت اطلاعات و هم سازمات اطلاعات سپاه دادیم و آنها مشغول بررسی هستند و پیگیر مجدانه برای بازگشت هم، ارز ناشی از صادرات و هم رفع تعهدات ارزی ناشی از واردات دارند.

اسماعیلی اضافه کرد: طبق گزارش‌ها به کسی که قبلا به تعهدات ارزی خود عمل نکرده، دوباره ارز تخصیص دادند. گفته‌اند که خیلی از اینها تاریخ ندارد اما این فرد متعهد به رفع تعهد ارزی خود یا ارز ناشی از صادرات است. یعنی ما در خود سامانه‌ها و برنامه‌ریزی‌ها دچار مشکل هستیم و وقتی سراغ چنین فردی می‌رویم می‌گوید هنوز مهلتم پایان نیافته و خود فرد زمانی را اعلام می‌کند و نیازمند انضباط مالی و مقرراتی در این حوزه‌ها هستیم. در این حوزه پرونده تشکیل دادیم و عده‌ای تحت تعقیب قرار گرفتند و برخی را الزام به بازگشت ارز ناشی از صادرات قبل از رسیدگی کردیم و ان‌شاالله تا رفع کامل تعهدات دریافت کنندگان تسهیلات و بازگشت ارزهای ناشی از صادرات را پیگیری می‌کنیم.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=6923

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.