• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
23

ادامه حملات عربستان سعودی به یمن

  • کد خبر : 7355
  • 28 اکتبر 2019 - 11:53

 به گفته سخنگوی نیروهای مسلح یمن: بمباران یمن توسط عربستان سعودی شب گذشته ادامه پیدا کرده است.

«یحیی سریع»  یکشنبه اعلام کرد: که جنگنده‌های عربستانی  مناطقی در استان های «صعده» و «حجه» را و در مجموع بیش از ۴۰ نقطه از یمن را در ۲۴ ساعت گذشته بمباران کرده اند.همچنین بعد از حملات نظامیان سعودی به شهرستان مرزی «رازح» واقع در استان صعده، خسارت سنگینی به این شهرستان و محله های مسکونی آن وارد شد.

بمباران یمن توسط عربستان سعودی در استان الحدید

بمباران یمن توسط عربستان سعودی درحالی صورت گرفته که منابع یمنی پیش تر گزارش داده بودند که قرار است  مارتین گریفیتس نماینده ویژه سازمان ملل متحد، برای مذاکره با مقام های انصارالله در خصوص آتش بس با عربستان وارد صنعا شود.

لازم به ذکر است که مهدی المشاط رئیس شورای عالی یمن اعلام کرده بود حملات پهبادی به یمن را متوقف خواهد کرد.  اما بمباران یمن توسط عربستان سعودی هنوز منوقف نشده است.

پس از آغاز جنگ در یمن وضعیت بهداشت در این کشور رو به وخامت گذاشت. وبا یکی از بیماری‌هایی می‌باشد که باعث مرگ شمار زیادی از یمنی‌ها شده‌است. بر اساس گزارش منتشر شده از سوی صلیب سرخ و همچنین نهاد کمک‌های اضطراری سازمان ملل، تا ۱۳ جولای ۲۰۱۷، ۳۲۰هزار نفر از مردم یمن مبتلا به بیماری وبا شدند. این بیماری باعث مرگ ۱۷۰۰ نفر شده‌است. بر اساس اطلاعات منتشر شده، از ۲۳ استان یمن، در ۲۲ استان گرسنگی و وبا بیداد می‌کند. برنامه واکسیناسیون سازمان ملل نیز به علت مسائل امنیتی اجرا نشده‌است. این در حالی است که بیش از ۵۵ درصد بیمارستان‌های یمن در اثر بمباران‌ها آسیب دیده یا کاملاً ویران شده‌اند.

جنگ در یمن در حالی اغاز شد که عربستان سعودی برای بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی یمن حملات گسترده ای را علیه یمن اغاز کرد.

بمباران بیش از 40 نقطه در یمن

این جنگ که از سال ۲۰۱۵ اغاز شده اغازگر فاجعه انسانی گسترده ای در یمن بود که به گفته سازمان های بین المللی تاکنون جان هزاران نفر از مردم یمن،  فقیر ترین کشور عربی را گرفته است.

حملات گسترده عربستان سعودی
لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=7355

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.