• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
72

مقررات شهرداری درباره سقف پاسیو

  • کد خبر : 8127
  • 09 نوامبر 2019 - 16:25

کارکرد پاسیو در آپارتمان بیشتر برای فراهم آوردن نور کافی و زیبایی است. امروزه هنگامی که نام پاسیو را از یاد میگذرانیم، بی درنگ تصویری از فضایی از ساختمان در ذهنمان نقش میبندد که نهایتا طبق قوانین شهرداری مساحتی حدود ۲۴ متر دارد که دور تا دور آن را پنچره همسایه ها فرا گرفته است. امروزه برای تامین نور و روشنایی در پاسیو به استفاده از نورگیر اقدام می کنند در گذشته از شیشه ها استفاده می شد، ولی با توجه به خطرات ناشی از شیشه استفاده از نورگیر حبابی مناسب می باشد.
پوشش سقف پاسیو با فضای بیرون رابطه ی مستقیمی دارد با وجود تامین نور برای اتاق ها و فضای داخل آپارتمان و تهویه هوا دارای دردسر و مشکلاتی می باشد که در هنگام گرد و غبار و بارندگی ها برای ساکنین ایجاد می کند با مسقف کردن پاسیو می توان جلوی این مشکلات را گرفته و از آن استفاده بهتری کرد.

مقررات شهرداری درباره سقف پاسیو

قوانین شهرداری درباره پاسیو

سقف های پلی کربنات که به عنوان سقف های سبک یا کاذب شناخته می شوند. از لحاظ شهرداری منع قانونی نخواهند داشت ولی احداث سقف هایی با سازهایی از قبیل آجر،تیر آهن،گچ خاک که به سقف های حیاط خلوت سنگین معروف می باشند از لحاظ شهرداری و قانون تملک آپارتمانها غیر مجاز بوده و با شخص احداث کننده توسط شهرداری طبق قوانین شهرداری برخورد خواهد شد.
پوشش سقف کاذب پاسیو معمولا از سقف طبقه اول اجرا می گردد، نورگیری که در طبقه اول سقف پاسیو است در صورتی که در اختیار یکی از واحدها باشد و دیگر واحدها امکان عبور ومرور در آن را نداشته باشند اگر تا ارتفاع مجاز به صورتی که مزاحمتی برای طبقات بالای پاسیو ایجاد ننماید هیچگونه منع قانونی از طرف شهرداری نخواهد داشت.
نورگیری که در طبقه اول یا همکف ساختمان حیاط خلوت یا پاسیو است در صورتی که در اختیار یکی از واحدها باشد و دیگر واحدها امکان عبور ومرور در آن را نداشته باشند اگر تا ارتفاع مجاز به صورتی که مزاحمتی برای طبقات بالای پاسیو ایجاد ننماید هیچگونه منع قانونی از طرف شهرداری نخواهد داشت. اگر سقف پاسیو با مصالح شفاف مسقف شود ، باید پیشبینی باز شوهای مناسب و کافی برای تهویه طبیعی آن نصب گردد.
ابعاد پاسیو و نورگیر برای تامین نور و تهویه فضاها باید دارای مساحت ۱۲ متر مربع با حداقل ۳ متر عرض باشد اما اگر پاسیو برای تامین نور آشپزخانه باشد باید حداقل ۶ متر مربع مساحت وحداقل ۲ متر عرض داشته باشد.
برای زمین هایی با مساحت بیشتر از ۲۰۰ متر مربع حیاط داخلی به انداره حداقل ۶ درصد مساحت زمین الزامی است.
فضای پاسیو ، فضای مشاع بوده و متعلق به مالکین تمام طبقات است و صرفا تردد و استفاده از آن در انجصار مالک طبقه اول است. برا اساس قوانین موجود پوشش سقف پاسیو این فضا با محصولات سبک و سازه های سبک بازشونده بلامانع بوده و نیازی به مجوز مالکین طبقات بالا ندارد و همچنین از آنجا که تغییرات اساسی در ساختمان ایجاد نمی گردد ، نیازی به مجوز شهرداری نیز ندارد.

تعمیرات تلویزیون
تعمیر لپ تاپ
تعمیرات موبایل
لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=8127

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. من طبقه ی اول هستم وپاسیو دارم وسازننده تا طبقه ی ۴ در برای همه گذاشته ونرده گذاشته به عنوان سقف هاشون واستفاده میکنن

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.