• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
19

۱۲ نکته ایمنی هنگام استفاده از پکیج

  • کد خبر : 9801
  • 09 دسامبر 2019 - 12:02

پکیج به عنوان یکی از راحت ترین سیستم های گرمایشی، در سالهای اخیر مورد استفاده کاربران بسیاری قرار گرفته است. این دستگاه علاوه بر گرم کردن محیط توسط چند رادیاتور، تامین آب گرم مصرفی ساختمان را نیز بر عهده دارد. اما استفاده از پکیج نیاز به رعایت کردن برخی نکات ایمنی هم دارد. در واقع، بدون در نظر گرفتن نکات ایمنی استفاده از پکیج ، مشکلاتی در روند کار این دستگاه ایجاد شده و حتی ممکن است کاربران هم با خطراتی مواجه گردند.

این در حالی است که با رعایت کردن تنها چند نکته ی ساده، هم کاربری سیستم پکیج افزایش پیدا می کند و هم می توانید با اطمینان خاطر بیشتری از این سیستم استفاده کنید. رعایت کردن این نکات به شما کمک می کند که علاوه بر حفظ کاربری پکیج در حالت نرمال، امنیت خود را نیز تامین نمایید. در ادامه کارشناسان تعمیر پکیج ۱۲ نکته ایمنی استفاده از پکیج را به شما ارائه می دهند تا طول عمر دستگاه و همچنین امنیت خود را افزایش دهید.

تعمیر پکیج دیواری

مهم ترین نکات ایمنی پکیج

۱- هنگام نصب و راه اندازی پکیج به این نکته دقت کنید که پکیج باید در ارتفاع حداقل ۱۲۰ سانتی متری از کف نصب شود. همچنین ضروری است که فاصله پکیج با دیوار یا کابینت حداقل ۱۵ سانتی متر باشد.
۲- دومین نکته ایمنی استفاده از پکیج مربوط به محل نصب دستگاه است. بهتر است پکیج را در آشپزخانه و به دور از منابع گرمایی همچون اجاق گاز نصب کنید. حداقل فاصله افقی پکیج از محصولاتی همچون اجاق گاز، ۴۰ سانتی متر است که باید به دقت رعایت شود.
۳- توصیه می شود پکیج را در محیط های کم عرض نصب نکنید. استاندارد این است که پکیج حداقل یک متر با دیوار روبرو فاصله داشته باشد.
۴- دودکش پکیج باید حداقل ۵۰ سانتی متر از مواد و اشیاء قابل احتراق موجود در آشپزخانه فاصله داشته باشد؛ این مواد شامل انواع شوینده، پارچه، پرده و … می گردد.
۵- بهتر است برای حفظ ایمنی پکیج آن را طوری نصب کنید که پریز برق، سیم اتصال زمین و کف شوی فاضلاب در نزدیکی دستگاه قرار داشته باشند.
۶- نکته دیگری که باید هنگام استفاده از پکیج مورد توجه قرار دهید این است که به هیچ عنوان دستگاه را در محیط هایی مثل حمام، رختکن، توالت، محوطه های سونا و جکوزی، اتاق خواب و فضاهای بدون هواکش نصب نکنید. به دلیل نبود تهویه کافی در چنین محیط هایی، این کار خطر مسمومیت و مرگ را به دنبال دارد.
۷- طبق مقررات ملی ساختمان، نصب وسایل گازسوز مانند آبگرمکن دیواری و پکیج دیواری در واحد های کمتر از ۶۰ متر مربع ممنوع است. این قانون تنها در شرایطی نقض می شود که هوای مورد نیاز جهت احتراق گاز مصرفی پکیج، از طریق دریچه دایمی که مستقیما با هوای آزاد در ارتباط باشد تامین شود. بنابراین برای ایمنی پکیج و استفاده بی دغدغه از این دستگاه، حتما به این نکته توجه کنید.
۸- برای نصب و راه اندازی پکیج حتما از نصاب های حرفه ای و مجرب کمک بگیرید. بروز هرگونه اشتباه در مراحل نصب، علاوه بر بروز مشکلات عملکردی، خطراتی را نیز برای کاربران به همراه خواهد داشت.
۹- یکی دیگر از نکات ایمنی استفاده از پکیج مربوط به دودکش است. چنانچه قطر دودکش ساختمان شما کمتر از ۱۵ سانتی متر بوده و یا فاصله افقی دودکش تا پشت بام کمتر از ۴ متر است، حتما باید از پکیج های فن دار استفاده کنید.
۱۰- توجه داشته باشید که طول افقی دودکش پکیج نباید بیشتر از ۲۰ سانتیمتر باشد و شیب آن نیز باید مثبت به سمت بالا باشد.
۱۱- بهترین محل برای نصب پکیج، خارج از ساختمان و در داخل بالکن است.
۱۲- کنترل فنی و سرویس دوره ای، یکی از اقداماتی است که می تواند عملکرد صحیح و بی نقص پکیج و ایمنی این محصول را تضمین کند. البته برای افزایش ایمنی پکیج، ضروری است که هرگونه بررسی یا سرویس آن توسط تکنسین های با تجربه انجام شود.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=9801

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.