• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 22 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
8

نامه دیوان محاسبات به احمد توکلی درباره اهدای هدیه به اعضای کمیسیون برنامه

  • کد خبر : 10785
  • 23 دسامبر 2019 - 10:28

نامه‌ دیوان محاسبات به احمد توکلی رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت که اقدام اخیر این سازمان در اهدای ۳ میلیون تومان بن خرید به اعضای کمیسیون برنامه و بودجه را خلاف قانون و شرع و مصداق خیانت برشمره بود.

نامه‌ ديوان محاسبات به احمد توکلی

 نامه‌ دیوان محاسبات کشور به احمد توکلی به شرح زیر است

بسمه‌تعالی
یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَقولوا قَولًا سَدیدًا
ای کسانی که ایمان آورده اید تقوای الهی پیشه کنید و سخن حق و استوار بگویید.

جناب آقای دکتر احمد توکلی
احتراماً؛ انتشار نامه جنابعالی خطاب به دیوان محاسبات کشور و اتهام وارده با اتکاء به نقل قول غرض ورزانه برخی اشخاص و بدون تحقیق در مبانی قانونی اقدام مذکور هم خلاف شرع وقانون و هم مغایر با روِیّه ای است که تاکنون از جنابعالی شاهد بوده ایم. تلخی مرقومه جنابعالی به ویژه از این منظر مشهود و آزاردهنده بود که صدور آن مقارن با ارایٔه گزارش تاریخی و تحسین برانگیز دیوان محاسبات در خصوص لایحه بودجه شرکت های دولتی و قرایٔت آن در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بود.

گویی متاسفانه در این ایّام ، تضعیف نهادهای برخاسته از قانون اساسی تبدیل به رویّه ای گردیده که حتی دلسوزان نظام نیز ناآگاهانه و بر اساس اطلاعات سراسر کذب و صرفا شنیده ها در دام آن افتاده اند!

منصرف از مراتب فوق جهت اطلاع جنابعالی و استحضار مردم شریف ایران اعلام می دارد، تحویل چند فقره بن خرید پنجاه هزار تومانی شهروند به نمایندگان کمیسیون برنامه و بودجه به منظور کمک به نیازمندان با رعایت کلّیه تشریفات قانونی و از محل ردیفی که تحت عنوان کمک به اشخاص حقیقی و حقوقی هرساله در قوانین بودجه سنواتی ذیل اعتبارات برخی دستگاه ها پیش بینی می شود، پرداخت گردیده است که هم منبع تامین و هم محل مصرف آن در انطباق کامل با قانون بوده است.

امید است با تبعیت از احکام نورانی اسلام و سیرۀ ایٔمه اطهار، اعلام نظر به ویژه آنجا که نتایج آن متضمّن خدشه به آبروی افراد است بر مبنای محکم و استوار باشد.

“والعاقبه للمتقین”

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=10785

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.