وی همچین تاکید می کند ، در حال حاضر، نیروهای ارتش سوریه به سمت روستاهای «کفرباسین» و «بابولین» در حال پیشروی هستند و خود را به نزدیکی شهرک راهبردی «جرجناز» رسانده‌اند. دیدبان با اذعان به پیشروی‌های متوالی ارتش سوریه در این محور، تاکید کرد که عناصر تروریستی به صورت کامل از روستاهای «الصرمان» و «أبو مکی» عقب‌نشینی کردند.

به گزارش این مرکز، ارتش سوریه کنترل بخش‌های اعظمی از این منطقه را به دست گرفته و پست دیدبانی متعلق به ترکیه در الصرمان، از سه طرف، محاصره شده است. دیدبان همچنین تأکید کرد که در حال حاضر، ارتش سوریه به شدت در این منطقه با تروریست‌ها درگیر است و این درگیری‌ها همچنان ادامه دارد.

بنا بر گزارش ها از زمان آغاز عملیات ارتش سوریه که از شامگاه پنجشنبه ۲۸ آذر ماه آغاز شده است تا امروز ۳۰ منطقه آزاد شده که عبارتست از: أم جلال، أم التوینه، الخریبه، الربیعه، الشعره، برنان، سحال، الفرجه، أبو حبه، الرفه، السرج، حران، الصیادی، تل الدم، قطره، تل الشیخ، البریصه، مزرعه العلی، البرج، الحراکی، المنظار، تحتایا، الهلبه، القراطی، کرستنه، المعیصرونه، صقعیه، التح، الصرمان و أبو مکی.

گروه‌های تروریستی هم این روستاها و شهرک‌ها را پایگاهی برای حملات راکتی خود به مناطق امن ریف جنوبی حلب و ریف شمالی حماه قرار داده‌ بودند این حملات تاکنون چندین کشته و زخمی از بین غیرنظامیان برجای گذاشته است