• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
9

رهبر انقلاب در خطبه های نماز جمعه: دو هفته‌ای که بر ما گذشت دو هفته استثنایی بود

  • کد خبر : 12406
  • 17 ژانویه 2020 - 13:21

خطبه‌های نماز جمعه تهران با حضور پرشور هزاران نمازگزار به امامت رهبر انقلاب آیت الله خامنه‌ای در مصلی امام خمینی(ره) آغاز شد. آخرین خطبه‌های نماز جمعه رهبر معظم انقلاب اسلامی در تهران به بهمن سال ۱۳۹۰ باز می‌گردد.

نماز جمعه به امامت رهبر انقلاب

همه برادران عزیز و خودم را دعوت میکنم به عایت تقوای الهی، اگر نصرت الهی را میخواهیم در تقواست، اگر توفیق الهی و هدایت الهی را میخواهیم در تقواست، اگر فرخ و گشایش در مسائل شخصی را میخواهیم همه در تقواست همه باید کوشش کنیم که تقوای الهی را معیار خود قرار دهیم، انچه در نماز این جمعه مهم است توصیه به تقواست.

خطبه های نماز جمعه به امامت رهبر انقلاب

 نماز جمعه به امامت رهبر انقلاب ، دو هفته‌ای که بر ما گذشت دو هفته استثنایی بود، ماجرا‌های تلخ و شیرین، حوادث درس آموز برای ملت ایران پیش آمد، یوم الله یعنی روزی که دست قدرت خدا را انسان در حوادث مشاهده میکند. آن روزی که ده‌ها میلیون در ایران در عراق و بعضی کشورهای دیگر به پاس خون فرمانده سپاه قدس به خیابان‌ها آمدند و بزرگترین  تشییع جهان رو شکل دادن یکی از ایام الله است.

آن روزی ام که موشک های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پایگاه آمریکایی را در هم کوبید و آن روز یکی از ایام الله است. جامعه ایرانی به نظر ما یک جامعه صبار و شکور است، ملت ما ملت پر استقامت و شکر گزاری است و در طول سال‌های متمادی ملت ایران همواره سپاسگزار الطاف الهی بوده است.

من عرض می‌کنم ۴۱ سال از پیروزی انقلاب اسلامی این جمعیت بی نظیر را کدام دسته قدرتی آورد این اشک و عشق و شور را چه کسی پدید آورد؟ کدام عاملی می‌توانست یک چنین معجزه‌ای را نشان بدهد جز دسته قدرت الهی؟ کسانی که دست قدرت خدا را می‌توانند در این حوادث ببینند و تعبیر‌های مادی در این مسائل می‌کنند عقب می‌مانند.

من همین جا لازم است صمیمانه بار دیگر با اصحاب این مصیبت همدردی کنم و در غم آنها شریک هستیم و تشکر کنم از پدر و مادرها و صاحبان عزاهایی که با وجود اینکه دلهاشان پر از غم بود در برابر توطئه دشمن ایستادند و برخلاف میل دشمن حرف زدند.

ملت ایران طرفدار مقاومت است

 نماز جمعه به امامت رهبر انقلاب ، ملت ایران نشان داد که به نمادهای مقاومت عشق می‌ورزد. ملت ایران نشان داد طرفدار مقاومت است، طرفدار تسلیم نیست. کسانی هم سعی می‌کنند چیز دیگری را به افکار عمومی نشان دهند با صدق و صفا با مردم رفتار نمی‌کنند. ملت این است ملت طرفدار ایستادگی و مقاومت است. ملت طرفدار ایستادگی مقابل این دلقک است.

ببینند مردم ایران کی هستند؟ چند نفری که به عکس سردار پرافتخار ما افتخار می‌کنند ؟ یا این جمعیت عظیم که در خیابان خود را نشان می‌دهند ؟ سخنگویان دولت شریر آمریکا مرتب تکرار می‌کنند ما کنار مردم ایرانیم. دروغ می‌گویید! البته تا حالا نتوانسته و بعد از این هم نخواهید توانست غلطی کنید.

یک نکته دیگر باید توجه شود این است که خدای متعال می‌فرماید ایام الله باید در یاد مردم باقی بماند. یک عده سعی می‌کنند یوم‌الله‌های این روزها را به دست فراموشی بسپارند. مسائل دیگری را مطرح کنند شاید بتوانند یاد این یوم‌الله بزرگ را تحت الشعاع قرار دهند.

دشمن از حادثه سقوط هواپیما خوشحال شد

 نماز جمعه به امامت رهبر انقلاب ، یکی همین قضیه تاسف انگیز حادثه سقوط هواپیما بود. حادثه تلخی بود. دل ما را به معنای حقیقی سوزاند. از دست دادن جوانان عزیز، مردم خوب‌مان و کسانی که از کشورهای دیگر اینجا بودند حادثه تلخی بود و شکی نیست.

یک عده‌ای به هدایت از تلویزیون‌ها و رادیوهای انگلیسی سعی کردند قضیه را به نحوی آرایش کنند که این دو شهید بزرگوار را به دست فراموشی بسپارند. سعی کردند کاری کنند که به خیال خودشان آن را فراموش کنند. انسان تعجب می‌کند. یک عده جوان هستد و فریب می‌خوردند ولی عده‌ای جوان نیستند و  حاضر نیستند منافع ملی را درک کنند. آنچه دشمن مایل است از زبان اینها سر می‌زند.

من می‌خواهم عرض کنم همان اندازه که ما از این حادثه سقوط هواپیما غصه خوردیم دشمن ما به همان اندازه خوشحال شد. به خیال اینکه یک مستمسکی به دست آورده که می‌تواند سپاه و نظام جمهوری اسلامی را زیر سوال ببرند اشتباه کردند. آنها مکر کردند اما ندانستند مکرشان مقابل دست قدرت پروردگار تاثیری ندارد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=12406

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.