• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 29 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
18

رئیس جمهور: بالاخره روزی ما دشمن را مجبور خواهیم کرد پای میز مذاکره بیاید

  • کد خبر : 14458
  • 16 فوریه 2020 - 16:46

 حسن روحانی در نشست خبری ۲۷ بهمن خود با رسانه‌های داخلی و خارجی با تبریک ایام میلاد دختر پیامبر اسلام و قدردانی از حضور مردم در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: سالی که گذشت، مثل سال قبل سال پرماجرایی برای ایران بود. از آغاز سال با سیل در ۲۵ استان کشور مواجه بودیم که حادثه‌ای بی سابقه در تاریخ ایران بود و بعد هم حوادث طبیعی غیرمترقبه دیگری رخ داد.

روحانی در نشست خبری 27 بهمن

رئیس‌جمهوری اعلام کرد سال آینده نیز با همین توان و قدرت مسیر را ادامه خواهیم داد و بالاخره روزی ما دشمن را مجبور خواهیم کرد پای میز مذاکره بیاید؛ مثل گذشته که آنها بودند که از ما درخواست مذاکره کردند البته امروز هم درخواست می‌کنند منتها باید به شرایط عادلانه برگردند لذا مسیر ما مسیر ایستادگی، مقاومت و پیشرفت در سال آینده خواهد بود و آنها که تبلیغاتی می‌کنند برای سال آینده، نادرست است.

روحانی در نشست خبری ۲۷ بهمن

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تحریم ها ثمری برای دشمنان ما نخواهد داشت اعلام کرد که ما هیچگاه با ضعف پای میز مذاکره نمی رویم. وی افزود: برخلاف همه اینها مردم ایستادگی بی نظیری در برابر فشارهای خارجی از خود نشان دادند و در حالی که دشمن می خواست شرایط ما بسیار سخت باشد اما همه شاخصه های ما از لحاظ اقتصادی اجتماعی و امنیتی نشان می‌دهد که همه فشارهای آمریکایی ها را پشت سر گذاشتیم و نسبت به سال گذشته اوضاع بهتری داریم هرچند فشارها افزایش یافته است.

روحانی با بیان اینکه این تحریم ها ثمری برای دشمنان ما نخواهد داشت، اظهار کرد: آنان می خواهند با فشار حداکثری به ما شرایطی را ایجاد کنند که دولت با ضعف به میز مذاکره برود اما این نشدنی است. ما هیچگاه با ضعف پای میز مذاکره نمی رویم.

بر اساس این گزارش محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور ، فریدون وردی نژاد معاون سیاسی دفتر رییس جمهور ،علی رضا معزی معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهور، سید عباس موسوی سخنگوی وزات خارجه، حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رییس جمهور ، مدیر عامل خبرگزاری ‌های داخلی و برخی مدیران مسئول رسانه‌ها در این نشست خبری حضور دارند.

 همه باید از صلح و ثبات استفاده کنند

هیچ زمانی در تاریخ ایران هیچ دولتی اقتصاد بدون نفت را تجربه نکرده اما ما در سال ۹۷ و بویژه ۹۸ اقتصاد بدون نفت را تجربه کردیم البته ممکن است پیشرفت‌هایمان کمی کند باشد اما وقتی آمار و ارقام را در بخش انرژی، نفت، آب، کشاورزی، گردشگری، دانش‌بنیان، صنعت و معدن، خدمات، آموزش و سلامت نه تنها شرایط نسبتا مناسبی داریم بلکه آمارها نشان می‌دهد ملت چگونه فداکارانه در صحنه بوده‌اند و ثانیا خادمان مردم چگونه در دولت انجام وظیفه کرده‌اند.

سال آینده نیز با همین توان و قدرت مسیر را ادامه خواهیم داد و بالاخره روزی ما دشمن را مجبور خواهیم کرد پای میز مذاکره بیاید؛ مثل گذشته که آنها بودند که از ما درخواست مذاکره کردند البته امروز هم درخواست می‌کنند منتها باید به شرایط عادلانه برگردند لذا مسیر ما مسیر ایستادگی، مقاومت و پیشرفت در سال آینده خواهد بود و آنها که تبلیغاتی می‌کنند برای سال آینده، نادرست است.

برای جهانیان مشخص است در منطقه ما صلح و ثبات بدون حضور و مشارکت ایران امکان‌ناپذیر است. ما همواره دنبال امنیت در این منطقه بوده‌ایم و شهید سلیمانی جزء سردارانی بود که دنبال ثبات و امنیت در خلیج فارس و خاورمیانه بود و آخرین تلاشش هم در مسیر گفت‌وگو بود که ناجوانمردانه او را به شهادت رساندند.

طرح صلح هرمز پیشنهاد و برای دولت‌های منطقه و سایر کشورها ارسال شد. به طور رسمی برای سران منطقه ارسال کردم برخی کشورها بخوبی استقبال کردند و برخی هم پاسخی نداده‌اند اما همچنان معتقدیم راه حل صلح در منطقه تلاش همگانی کشورهای منطقه است و تاکید می‌کنیم همه باید از صلح و ثبات استفاده کنند اگر بخواهیم برخی امنیت نداشته باشند، صلح پایدار نخواهد بود.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=14458

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.