• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5

افزایش قیمت زنجبیل به دلیل شیوع ویروس کرونا!

  • کد خبر : 15228
  • 26 فوریه 2020 - 14:12

حسین درجاتی رئیس اتحادیه بارفروشان میوه و تره بار اراک در این‌باره، اظهار کرد: با توجه به شیوع و گسترش ویروس کرونا، به دلیل عدم نظارت مسئولان مربوطه قیمت لیموترش، سیر و زنجبیل در بازار افزایش یافته و از طرفی فراوانی این سه محصول کاهش پیدا کرده است که نیاز است در این راستا از سوی دولت نظارت های کافی صورت گیرد.

افزایش قیمت زنجبیل

 پس از شیوع و گسترش ویروس کرونا در برخی کشورها و به تبع آن مثبت شدن این ویروس در ایران، می توان تاثیر این ورود نامیمون را بر رفتارهای مردم در اقشار مختلف مشاهده کرد، چه آنها که سعی می کنند رفتارهای بهداشتی خود را بهبود ببخشند و مشتری پروپاقرص داروخانه ها و مراکز بهداشتی شده اند و چه آنها که متاسفانه سعی می کنند از این نمد برای خود کلاهی بدوزند.

عدم نظارت بر بازار دلیل افزایش قیمت زنجبیل

درجاتی، رئیس اتحادیه بارفروشان میوه و تره‌بار اراک در این باره افزود: این اقلام میوه و صیفی از تهران وارد استان می‌شود و این افزایش قیمت ها از تهران کلید خورده است به این معنی که چند روز پیش لیموترش به قیمت ۱۴ هزار تومان خریداری شد، اما روز بعد قیمت این محصول به حدود ۲۶ هزار تومان و روز گذشته تا ۴۵ هزار تومان نیز به فروش رسید همچنین قیمت زنجبیل نیز به هر کیلو ۱۰۰ هزارتومان رسیده است.

رئیس اتحادیه بارفروشان میوه و تره بار اراک تصریح کرد: به دنبال گسترش و شیوع ویروس کرونا در اراک، سودجویان سبب افزایش سه برابری قیمت لیموترش و سیر و افزایش دوبرابری قیمت سیر شده‌اند، برای مثال قیمت زنجبیل به ۱۰۰ هزار تومان رسیده است.

درجاتی اضافه کرد: این محصولات معمولا در سردخانه‌ها از قبل موجود بوده و در حال حاضر ویروس کرونا سبب سوءاستفاده برخی افراد سودجو شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مردم و غرفه داران در میدان میوه و تره بار اراک، به سبب نگرانی از ابتلا به کروناویروس برخی نکات بهاشتی را رعایت می‌کنند و البته مراجعات برای خرید سایر صیفی‌جات و میوه نیز کمتر شده است و تنها مراجعه مردم برای خرید اقلامی است که مردم امیدوارند با مصرف آن در برابر کرونا تقویت شوند.

رئیس اتحادیه بارفروشان میوه و تره‌بار اراک خاطرنشان کرد: اطلاعیه‌ای در خصوص عدم پذیرش بار از استان قم به غرفه داران داده شده اما متاسفانه سه روز گذشته از قم بار وارد اراک شده بود و البته بیشتر سبزیجات از قم وارد استان‌ها می‌شود.

درجاتی افزود: با دستور اکید صنعت معدن و تجارت  میتوانیم غرفه داران را متعهد به عدم پذیرش محصولات از این استان کنیم. وی ادامه داد: در صورتی که وضعیت این بیماری ادامه داشته باشد بازار شب عید با رکود مواجه خواهد شد و ممکن است تاحدودی قیمت سایر اقلام کاهش داشته باشد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=15228

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.