• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
9

رهبر معظم انقلاب: اگر قدرت سیاسی نباشد، قلدرها و تنبل‌ها زیر بار نمی روند

  • کد خبر : 16780
  • 22 مارس 2020 - 11:33

رهبر معظم انقلاب در سخنرانی نوروزی: اگر جوامع بشری به حقایق بعثت ایمان بیاورند دارای حیات طیبه خواهند شد.

سخنرانی نوروزی رهبر انقلاب

 سخنرانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت فرارسیدن سال نو و عید مبعث پیامبر اعظم (صلی‌الله علیه‌و آله و سلم) آغاز شد و مخاطبین سخنان معظم له را بصورت زنده و مستقیم از شبکه‌های صدا و سیمای ملی، سایت و اینستاگرام KHAMENEI.IR مشاهده کردند.

خلاصه سخنرانی نوروزی رهبر انقلاب

لازم به ذکر است که مراسم سخنرانی نوروزی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که هر سال در روز اول سال نو و در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شد، به علت توصیه‌های بهداشتی برای جلوگیری از گسترش کرونا امسال در مشهد مقدس برگزار نشد. رهبر انقلاب در ابتدای سخنرانی خود از همه خواستند تا با توجه به شرایط موجود، هر کس در هرکجایی که حاضر است، صلوات خاصه امام رضا (ع) را نثار ایشان کند.

مبعث پیامبر اسلام(ص) واقعه ای است که خداوند متعال از پیغمبران دیگر نسبت به آن میثاق و تعهد گرفته است که به پیامبر اسلام هم ایمان بیاورند و هم او را یاری کنند. در جایی از قرآن آمده، نام و نشان و خصوصیات پیغمبر ما در تورات و انجیل [تحریف نشده] وجود داشته است.

بعثت محتوای عظیمی داشت. بعثت و وحی الهی حقایقی را برای مردم روشن کرد. این حقایق به نحوی است که اگر آحاد بشر و جوامع بشری به آن ایمان بیاورند و به لحاظ عملی ملتزم شوند دارای حیات طیبه خواهند شد. یعنی زندگی شیرین و پرفایده و مطلوب خواهند داشت.

مهمترین محورهای سخنرانی نوروزی رهبر انقلاب

غرب با مفاهیمی مثل آزادی و عدالت اجتماعی، ۳-۴ قرن است که آشنا شده در حالیکه ۱۴۰۰ سال قبل، اسلام این مفاهیم را به طور روشن در قرآن بیان کرده است. با این تفاوت که غربی ها هیچگاه به این مفاهیم صادقانه عمل نکردند.

برای تحقق معارف بعثت در فضای جامعه و بروز و ظهور آن در رفتار مردم و تبدیل آن به وسیله پیشرفت، نیاز به قدرت سیاسی دارد . چون اگر قدرت سیاسی نباشد، قلدرها و تنبل ها زیر بار نمی‌روند و سیاهی لشکرشان هم  به دنبال‌ آنها حرکت می کنند. پیغمبر هم در مدینه اولین کاری که کرد تشکیل قدرت سیاسی و حکومت بود.

 با تشکیل حکومت، طبیعتا دشمن خارجی هم اضافه می شود. همان کسی که مخالف عدالت و آزادی است طبیعتا با این هم مخالفت می‌کند.  نسخه ای که امام خمینی(ره) به آن عمل کرد، عینا همان نسخه بعثت پیامبر بود و خدای متعال هم به او کمک کرد. امام می دانست که ایمان اسلامی در اعماق جان ملت ایران رسوخ دارد. مردم ایران هم آن روز هم امروز علی رغم برخی ظواهر، قدرت ایمان اسلامی در آنها بسیار زیاد است.

خداوند می فرماید اینجا هم صبر لازم است

این روزها با بیماری همه گیر بین المللی مواجه هستیم بعضی‌ها در کشور خود اطلاعات این بیماری را پنهان می‌کنند. این بیماری مشکلات اقتصادی ایجاد می‌کند که خداوند می فرماید اینجا هم صبر لازم است مسئولین محترم در این کار دستوراتی داده‌اند که همه باید به آن عمل کنند تا این بیماری خطرناک در کشور کنترل شود.

آمریکایی ها چند بار گفته اند حاضرند کمک دارویی به ایران کنند و گفته اند فقط شما از ما بخواهید. این از حرف‌های عجیب است اولا خودتان دچار کمبود هستید. اگر دستتان باز است خودتان استفاده کنید. شما متهم هستید، این ویروس را ایجاد کرده اید من نمی دانم این اتهام چقدر واقعی است اما ممکن است دارویی وارد کشور کنید که این ویروس را ماندگار کند شاید کسی را وارد ایران کنید تا اطلاعات خود را از میزان اثرگذاری این ویروس را تکمیل کند.

کشور ظرفیت مقابله با چالش ها در هر سطحی را داراست باید ظرفیت های داخلی شناسایی شود و افراد مومن و با انگیزه و جوان و متشرع به کار گرفته شوند. به دستورات مسولان ستاد مقابله با کرونا عمل شود حتی اجتماعات دینی تعطیل شده که بی سابقه است، ولی چاره ای نبوده است. این مسائل و توصیه ها رعایت شود تا زودتر این بلا از مردم ایران، کشورهای اسلامی و بشر کوتاه شود.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=16780

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.