• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
12

رهبر معظم انقلاب اسلامی: ملت ایران در آزمون کرونا خوش درخشید

  • کد خبر : 17726
  • 09 آوریل 2020 - 11:05

سخنرانی تلویزیونی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی با ملت ایران به مناسبت روز نیمه شعبان از شبکه‌های رسانه‌ی ملی و همچنین از پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR و حسابهای اینستاگرام و توئیتر این پایگاه به‌زبان‌های مختلف و به‌صورت زنده  پخش شذ.

سخنرانی تلویزیونی آیت‌الله خامنه‌ای

بشر با اینهمه پیشرفت های علمی حیرت آور، احساس خوشبختی نمی کند. بشریت دچار فقر، بیماری، فحشا، گناه، بی عدالتی، نابرابری، شکاف طبقاتی بسیار وسیع و سوء استفاده قدرتها از علم است.

مهمترین محور سخنرانی تلویزیونی آیت‌الله خامنه‌ای

شاید در تاریخ بشر کم شده باشد که جامعه بشری به قدر امروز نیاز به منجی داشته باشد؛ چه نخبگان که آگاهانه احساس نیاز می کنند چه بسیاری از مردم که احساس نیاز می کنند ولی در ناخودآگاه خودشان.

بشر با اینهمه پیشرفت های علمی حیرت آور، احساس خوشبختی نمی کند. بشریت دچار فقر، بیماری، فحشا، گناه، بی عدالتی، نابرابری، شکاف طبقاتی بسیار وسیع و سوء استفاده قدرتها از علم است.

خرد انسانی نعمت بزرگی است و می‌تواند بسیاری از مشکلات دنیا را حل کند، لکن برخی گره‌ها را نمی‌توان با آن حل کرد. اینهمه پیشرفت و تحولات گوناگون نتوانسته به بشر خوشبختی ببخشد.  امروز بی عدالتی در دنیا از علم تغذیه می کند و علم پیشرفته در خدمت بی عدالتی و جنگ افروزی است.

 ماموریت بزرگ حضرت بقیه الله(عج) عبارتست از بر قراری قسط و عدل. در بسیاری از روایات و زیارت ها و دعاها به این معنا اشاره شده است؛ عدلی که انتظار است ایشان به وجود بیاورند در یک بخش خاص نیست بلکه در همه شئون زندگی است.

انتظار فراتر از نیازمندی و احساس نیاز است، انتظار یعنی امید و اعتقاد به اینکه آینده قطعی وجود دارد. انتظار، سازنده است. برای همین انتظار فرج در دین ما جایگاه مهمی دارد.

دشمنی استکبار با اصل جمهوری اسلامی است

 برخی از همین کشورهای غربی سلاح شیمیایی را به صدام دادند و تا به امروز هم احدی از آنها جواب پس نداده است.  در جنگ‌های بزرگ دنیا مثل دو جنگ جهانی میلیون‌ها نفر کشته شدند. در جنگ ویتنام همینطور و در جنگهای گوناگون دیگر مثل حمله به عراق.

 مسئله کرونا ما را از توطئه دشمن غافل نکند. دشمنی استکبار با اصل جمهوری اسلامی است. اینکه برخی فکر کنند ما دشمنی نکنیم تا‌آنها هم دشمن نکنند، تفکر درستی نیست.  برنامه های دولت برای قشرهای ضعیف، هرچه زودتر و بهتر اجرا شود. مردم هم البته وظیفه دارند. عده ای در این شرایط زندگی‌شان به سختی قابل گذران است. مردمی که دستشان باز است باید در این زمینه فعالیت وسیعی را شروع کنند.

 ماه رمضان در پیش است. خوب است رزمایش گسترده‌ای در کشور برای همدلی و کمک همدلانه به نیازمندان و فقرا اتفاق بیفتد که اگر بشود، خاطره خوشی را در اذهان به یادگار خواهد گذاشت. v در غیاب جلسات عمومی ماه رمضان مثل دعا و نیایش (که امسال قاعدتا محرومیم)، از عبادت و تضرع و خشوع در تنهایی غفلت نشود. ما می توانیم در خلوت خودمان و در میان خانواده خودمان همین معنا و توجه را بوجود بیاوریم.

 توصیه به مسئولین و فعالان جوان علمی: ۲ چیز فراموش نشود. یکی جهش تولید که برای کشور حیاتی است و دیگری ساخت و ساز و کار آزمایشگاهی.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=17726

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.