• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
7

از صدای سرفه ابتلا به کرونا را تشخیص دهید

  • کد خبر : 18010
  • 14 آوریل 2020 - 14:37

همگام با دانشگاه آمریکایی و انگلیسی، محققان دانشگاه تهران برای تشخیص مبتلایان به ویروس کرونا از روی صدای سرفه افراد تلاش می‌کنند. این گروه پیش از این، پروژه تشخیص بیماری اوتیسیم از روی گریه کودکان را انجام داده‌اند.

تشخیص مبتلایان به ویروس کرونا

گروه هوش ماشین و رباتیک دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران پژوهشی درباره امکانی برای تشخیص اولیه کرونا از نحوه سرفه افراد را در دست اجرا دارند.

تشخیص مبتلایان به ویروس کرونا

هادی مرادی مسوول اجرای این طرح در دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این باره، گفت: تیمی مشتکل از دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا به سرپرستی من و رشاد حسینی در حال بررسی امکان تشخیص ابتلای افراد به ویروس کرونا با استفاده از الگوهای سرفه هستند.

وی ادامه داد: این پژوهش در ادامه طرح قبلی گروه هوش ماشین و رباتیک دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران درباره تشخیص بیماری اوتیسیم از روی گریه کودکان انجام می‌شود که پیش از این انجام شد و نتایج آن هم در حال تبدیل شدن به مقاله است.

مرادی یادآور شد: در حال حاضر ۲ دانشگاه بزرگ در امریکا و انگلیس هم در حال انجام این پژوهش هستند و در حال کسب تجربه برای اجرایی کردن آن هستند، انجام این کار در دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران از نظر انجام کار بومی و جمع‌آوری داده‌های بومی دارای اهمیت است.

مسوول اجرای این طرح در دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه برای انجام این تحقیق نیاز به جمع آوری سرفه افراد سالم و بیمار داریم، از مخاطبان این خبر درخواست کرد صدای سرفه خود را برای این گروه پژوهشی ارسال کنند تا در جمع آوری صدای سرفه افراد عادی و بیمار در این تحقیق کمک کرده باشند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=18010

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.