• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
11

روحانی: تسلط کادر درمانی در مهار کرونا افزایش یافته | بازگشایی تدریجی ضرورت کشور بود

  • کد خبر : 18394
  • 22 آوریل 2020 - 10:30

رییس جمهوری گفت: تسلط کادر درمانی و هوشمندی و همکاری مردم ایران در مهار ویروس کرونا افزایش یافته است

تسلط کادر درمانی در مهار کرونا

حجت الاسلام والسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، گفت: این ماه، ماه رحمت، برکت و مغفرت است، بهترین روزها و شب‌ها پیش روی ماست، بهترین لحظات به عنوان باز شدن درهای رحمت آسمان در روزهای آینده رو به روی ماست، خداوند فیض خود را بر ما نازل می‌کند و ما باید از این شرایط بهره گیریم. ماه رمضان ماهی است که هم به ما سلامت عطا می کند و هم اعتماد و روحیه و مسیر احسان و یاری دیگران را تشویق می کند

تسلط کادر درمانی در مهار کرونا افزایش یافته

رییس جمهوری تاکید کرد: آنچه راجع به ایران ادعا کنیم این است که مهارت کادر درمان و تسلط آنها بر کار روز به روز بیشتر شده است. امروز پزشکان و پرستاران ما از اول فروردین یا از اول اسفند سلطه و تسلط و مهارتشان و آشنایی و توانمندی در زمینه مقابله و مبارزه با این ویروس بیشتر شده است که یک امتیاز بزرگ است که البته در کنار کار و تلاش خلوص، ‌ اخلاص، فداکاری،  وطن دوستی و ایثار در راه خداوند و ماه‌های معنویت شعبان و رجب و رمضان همه دست به دست هم داده که امروز پزشکان و پرستاران و کل کادر درمانی موفق شوند.

 داستان کرونا به‌ آزمونی برای کارآمدی کشورها تبدیل شده است

وی گفت: مردم کاملا مطلع هستند که داستان ویروس کرونا به یک آزمونی برای کارآمدی همه کشورها و نظام‌های جهان تبدیل شده است. همه کشورها در کنار هم در یک رقابت شدید برای سلطه و درمان و کوتاه کردن دوران بیماری و مهمتر برای پیشگیری از شیوع این بیماری است و همه ملت‌ها تلاش می کنند، بعضی‌ها بیشتر موفق بودند و بعضی‌ها کمتر که البته پایان کار است که نمره‌ها مشخص است بنابراین باید به پاییز برسیم که جوجه‌ها را بشماریم و ببینیم پایان کار به کجا می‌رسیم.

نگرانی کادر درمان و پزشکی در روزهای ابتدایی

وی افزود: در روزهای اول پرستاران و پزشکان و کادر درمان نگران بودند برای این که تجهیزات کافی در بیمارستان نبود. ماسک و لباس مورد نیاز آنها به اندازه کافی نبود. شاید در بعضی بیمارستان‌ها دستگاه تنفس مصنوعی به اندازه نیاز نبود. کیت‌های تشخیص و حتی مواد ضدعفونی و وسایل بهداشتی به اندازه کافی نبود.

رییس جمهوری اضافه کرد: یک جهاد عظیم و مستمری در کشور شروع شد. بخش دولتی و غیردولتی و خصوصی همه پای کار آمدند و امروز در زمینه مواد ضدعفونی کننده و شوینده و بهداشتی نه تنها توان ما نیاز داخلی را تامین کرد حتی قدرت صادرات هم داریم تا بخشی از آن را به کشورهای دیگر صادر کنیم.

همکاری مردم در زمینه مقابله با کرونا

وی با بیان اینکه مردم ما با هوشمندی بسیار در این زمینه همکاری کردند، گفت: آمار نشان می‌دهد که در هفته اول فروردین تقریبا با سخن گفتن مردم و اقناع آنها و این که خواسته شده بود سفرها را کم کنند، مردم پاسخ بسیار خوبی دادند.

روحانی اظهارداشت: این آمار نشان می‌دهد که مسافرت با اتوبوس ۸۰ درصد، مسافرت با ریل و قطار ۹۶ درصد، مسافرت با هوپیما ۸۳ درصد، سفر دریایی ۹۸ درصد و تردد جاده‌ای ۶۳ کاهش پیدا کرد که این نشان از هوشیاری مردم است. مردم ما به کادر درمان، به درخواست دولت و همه اندیشمندان، علما و صاحب نظران پاسخ مثبت دادند که این خیلی مهم بود.

 همه کشورهای نفت خیز ضرر کرده اند

وی ادامه داد: همه کشورهای نفت خیر از جمله ما همه دارند ضرر می کنند. البته  ضرر بعضی‌ها خیلی بالا است و ضرر ما خیلی کمتر است چرا که ما نفت نمی‌بریم. امروز دیدم که بعضی‌ها تیترهایی را انتخاب کردند مثل این که این اتفاق یک موفقیت بزرگ برای ما بوده و یک شکست بزرگ برای بعضی است در حالی که برای همه مشکل ایجاد کرده است.

روحانی یادآور شد: هر کشوری بیشتر به نفت خام متکی بوده‌است شرایط آن سخت‌تر شده است. اما چون اتکا ما به نفت خواسته یا ناخواسته یا با اراده خود یا با تحمیل دشمن کمتر شده است حتما خسارت‌های ما کمتر خواهد بود.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=18394

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.