• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
9

چگونه با وسواس فکری ناشی از کرونا مقابله کنیم؟

  • کد خبر : 18507
  • 25 آوریل 2020 - 9:27

 یک روانشناس گفت: اختلال وسواس فکری ناشی از کرونا می تواند به زندگی افراد اثر سوء جدی داشته باشد.

وسواس فکری ناشی از کرونا

این مدرس دانشگاه با اشاره به اینکه پیگیری مداوم اخبار کرونا و شنیدن تعداد مبتلایان یا فوت شده ها باعث تشدید ترس، اضطراب و به دنبال آن وسواس فکری می شود، تصریح کرد: در این روزها در کنار توجه به مسایل بهداشتی نباید بیش از حد از کرونا ترسید و  بیش از حداخبار پیرامون کرونا را دنبال کرد.

با وسواس فکری ناشی از کرونا چه کنیم ؟

وی با تاکید بر اینکه در شرایط کرونا افرادی که زمینه اختلال اضطرابی و وسواسی دارند، بیشتر در معرض خطر هستند، اظهار کرد: در شرایط فعلی که توجه به رعایت بهداشت و ماندن در خانه تنها راه مقابله با کرونا است حالت های شبه وسواسی یک حالت طبیعی بوده و نباید زیاد از این موضوع که دچار وسواس عملی یا فکری شده ایم، ترسید.

علی نژاد با اشاره به اینکه ترس و اضطراب از بیماری همراه با تحریک سیستم عصبی باعث بروز انواع اختلالات می شود، خاطرنشان کرد: مراقبه باعث ایجاد آرامش در فرد شده و به او کمک می کند در شرایط حساس خود را کنترل کند.

این روانشناس در خصوص راهکار های مقابله با وسواس فکری در ایام کرونا نیز یاد آور شد: تغییر سبک زندگی، ورزش منظم روزانه، خواب کافی، پیروی از رژیم غذایی مناسب، رعایت بهداشت فردی، ماندن در خانه وانجام بازی های خانوادگی، بی اعتنایی به افکار تحریک کننده و پیگیری کمتر اخبار  مربوط به کرونا تا میزان بسیار زیادی از وسواس فکری در ایام کرونا جلوگیری می کند.

وی با اشاره به اینکه در این ایام علاوه بر وسواس فکری و اضطراب افراد نگران اند دچار وسواس عملی هم شوند، افزود: برای رهایی از رفتارهای ناخوشایند و ابتلا به وسواس عملی باید با آگاهی، استفاده از روش های بهداشتی مناسب و عدم حساسیت بیش از حد به موضوع، از ابتلا به وسواس عملی جلوگیری کرد.

 

 منبع ایسنا

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=18507

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.