• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
19

ظریف و لاوروف هفته آینده دیدار می کنند

  • کد خبر : 1949
  • 01 می 2019 - 5:22

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران قرار است در هشتم ماه مه (۱۸ اردیبهشت ماه) با همتای روسی خود سرگئی لاوروف دیدار و درباره روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای گفت‌وگو خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری دخالت به نقل از خبرگزاری «تاس»،  در وزارت امور خارجه روسیه اعلام شد که “سرگئی لاوروف” وزیر امور خارجه این کشور در تاریخ ۸ ماه مه (۱۸ اردیبهشت ماه) در مسکو با “محمدجواد ظریف” وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: «این دیدار در تاریخ ۸ ماه مه در مسکو انجام شده و وزرای خارجه روسیه و ایران درباره مسائل مربوط به روابط دوجانبه و موضوعات منطقه‌ای گفت‌وگو می‌کنند.»

وزرای خارجه ایران و روسیه به طور مداوم دیدارهایی را برگزار می‌کنند. ظریف و لاوروف هفته گذشته نیز تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کرده و درباره مسائل مربوط به همکاری‌های دوجانبه و برنامه زمانی تماس‌های آتی گفت‌وگو کردند.

پیش از این رسانه‌های گروهی در ایران نیز خبر داده بودند که “محمدجواد ظریف” در آینده نزدیک به دو کشور کره شمالی و روسیه سفر خواهد کرد. تاریخ دقیق این سفر هنوز از سوی تهران اعلام نشده است.

دیدار ظریف و لاوروف در ۸ می

دیدار ظریف و لاوروف در ۸ می / برنامه جامع اقدام مشترک

ظریف و لاوروف همچنین در این تماس تلفنی درباره مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای و از جمله پیشبرد فرایند صلح در سوریه در چارچوب دوازدهمین نشست بین‌المللی آستانه نیز بحث و تبادل نظر کرده‌اند. گفت‌وگو درباره «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) از جمله دیگر مسائل مطرح شده است.

انتظار می‌رود این دیدار که میان وزرای خارجه ایران و روسیه در مسکو که هفته آینده برگزار می‌شود، شامل مسائل مربوط به تحولات سوریه و همچنین تحولات پیرامون توافق هسته‌ای ایران و خروج یکجانبه آمریکا از برجام و بازگرداندن تحریم‌ها علیه تهران باشد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، وزارت خارجه روسیه در پاسخ به سوالی از جانب خبرنگار این خبرگزاری روس اشاره کرد: «چنین دیداری انتظار می‌رود که در تاریخ ۸ می برگزار شود».

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=1949

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.