• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
12

عملیات جستجو برای نجات مفقودین شناور بهبهان متوقف شد

  • کد خبر : 20649
  • 16 ژوئن 2020 - 8:59

مدیر کل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از توقف عملیات جستجو مفقودین بهبهان خبر داد و گفت: امید چندانی برای زنده ماندن آنها وجود ندارد و با وجود اینکه ۹ روز جستجو را ادامه دادیم، همچنان منتظر اخباری هستیم که در صورت دریافت آن، عملیات را دوباره از سر می‌گیریم.

توقف عملیات جستجو مفقودین بهبهان

مدیر کل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از توقف عملیات جستجو و نجات برای مفقودین شناور بهبهان خبر داد و گفت: امید چندانی برای زنده ماندن آنها وجود ندارد و با وجود اینکه ۹ روز جستجو را ادامه دادیم، همچنان منتظر اخباری هستیم که در صورت دریافت آن، عملیات را دوباره از سر می‌گیریم.

بامداد ۱۶ خرداد امسال خبری مبنی بر غرق شدن کشتی باری بهبهان که بندر خرمشهر را با حدود ۸۰۰ تن سرامیک به بندر ام‌القصر عراق ترک می‌کرد، منتشر شد. تقریبا از همان روز عملیات جستجو برای نجات خدمه این کشتی در محل سانجه، یعنی نزدیک آبهای عراقی و منطقه خورعبدلله آغاز شد اما نهایتاً، از هفت خدمه کشتی چهار نفر نجات پیدا کرده و به کشور بازگشتند. یکی از آنها جان خود را از دست داد و دو خدمه دیگر مفقود شدند.

توقف عملیات جستجو مفقودین شناور بهبهان پس از ۹ روز

نادر پسنده اظهار کرد: باوجود آنکه در همه کشورهای دنیا عملیات جستجو و نجات حداکثر سه روز انجام می‌شود، ما این عملیات را ۹ روز و تا پایان روز شنبه (۲۴ خرداد) ادامه دادیم اما اثری از آنها پیدا نکردیم.

وی افزود: با این وجود که عملیات جستجو و نجات مفقودین متوقف شده است اما همچنان منتظر دریافت اخبار جدیدی هستیم تا مجددا عملیات خود را آغاز کنیم اما به نظر نمی‌رسد امیدی برای زنده ماندن آنها وجود نداشته باشد، چراکه اگر آنها در آبهای منطقه باشند تاکنون نمی‌توانستند دوام بیاورند و اگر در خشکی بودند تا کنون خبری از آنها به ما رسیده بود. اما تاکنون هیچ گزارش دال بر زنده ماندن آن‌ها و نجاتشان نداشتیم.

پسنده ادامه داد: به همه شناورهای عبوری منطقه اعلام کردیم در صورت دیدن آثاری از مفقودین روی آب به ما خبر دادند. همچنین با کشورهای منطقه هم هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است. اما بیش از این نمی‌توانستیم عملیات جستجو را ادامه دهیم.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=20649

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.