• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
11

حکم اعدام سرشاخه های اغتشاشگران آبان تایید شد

  • کد خبر : 22006
  • 14 جولای 2020 - 12:51

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه از تأیید حکم اعدام سه نفر از اغتشاشگران مرتبط با حوادث آبان ماه در دیوان عالی کشور خبر داد.

حکم اعدام اغتشاشگران آبان

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه امروز سه‌شنبه ۲۴ تیر در بیست و نهمین نشست خبری خود با اشاره به تأیید حکم اعدام سه نفر از اغتشاشگران مرتبط با حوادث آبان در دیوان عالی کشور گفت: آنچه که از ناحیه همکاران قضایی اعلام شده این است که حکم بعد از فرجام خواهی متهمان تأیید و به دادسرا اعاده شده است، اینکه حکم اجرا شود یا خیر، بستگی به اجرای احکام دارد و ممکن است در این فرآیند اعمال ماده ۴۷۷ یا هر اقدام دیگری انجام شود تا نتیجه آن با تغییر مواجه شود.

وی ادامه داد: تأیید حکم صحت دارد، اما درباره مطالبی که در رسانه‌ها منتشر شده باید بگویم که در این پرونده خدای متعال کمک کرد که جنایات آن‌ها برملا شد. آن‌ها عناصر اصلی اغتشاشات بودند، اما در صحنه اغتشاشات دستگیر نشدند. دو نفر از آن‌ها در صحنه دزدی مسلحانه دستگیر شدند و در حال دزدی بودند و بعد از دستگیری مشخص شد در گوشی موبایل این افراد صحنه‌هایی که خود بانک را آتیش زدند و اقدامات خرابکارانه‌ای را انجام دادند مشخص شد. آن‌ها این فیلم‌ها را به خبرگزاری‌‌های خارجی ارسال کرده بودند و به دست خودشان بهترین مستندات را ضبط کرده بودند و در جلسات دادگاه اقرار کردند.

اسماعیلی گفت: ۴ نفر در این پرونده اعلام وکالت کردند و یکی از آن‌ها با مجرم فامیل بود و تمام وکلا از موکلان خود دفاع کردند، جلسات دادگاه فیلمبرداری شده است و مستندات وجود دارد.

سخنگوی دستگاه قضا تصریح کرد: عجیب است آقایی که به عنوان وکیل می‌گوید حق دفاع نداشته، وکیلی خود خوانده است و هنوز فرم وکالت را اعطا نکرده است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=22006

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.