• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
16

۲ انفجار پیاپی در قندهار افغانستان با ۱۷ کشته و ۳ زخمی

  • کد خبر : 23160
  • 10 آگوست 2020 - 17:12

منابع امنیتی در قندهار افغانستان اعلام کردند که بر اثر انفجار دو مین کنار جاده‌ای در شهرستان «ارغستان» این ولایت، ۱۷ غیر نظامی کشته شده‌اند.

انفجار در قندهار افغانستان

منابع امنیتی در قندهار افغانستان از انفجار دو مین کنار جاده‌ای در شهرستان «ارغستان» این ولایت خبر دادند.

جمال‌ناصر بارکزی، سخنگوی فرماندهی پلیس قندهار در این خصوص گفت: این انفجارها در روستاهای «شین‌نری» و «تاجاو» در شهرستان «ارغستان» به وقوع پیوسته‌اند.

سخنگوی فرماندهی پلیس قندهار‌ در ادامه اعلام کرد که انفجار در افغانستان به صورت پیاپی بوده و بر اثر آن ۱۷غیرنظامی کشته و دست‌کم ۳ غیرنظامی نیز زخمی شده اند. تا کنون هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این انفجارها را برعهده نگرفته است.

سخنگوی پلیس قندهار در این باره بیان داشت که یک موتر حامل غیر نظامیان در منطقه شین‌نری با ماین کنار جاده‌ای برخورد کرده و ۹ نفر آن‌ها کشته و دو نفر دیگر زخمی شده‌اند.

به گفته سخنگوی پلیس قندهار، انفجار دوم در روستای «تاجاو» یک موتر را هدف قرار داده است که در نتیجه آن، هشت نفر کشته شده‌اند.

ارغستان در جنوب شهر قندهار از ولسوالی‌های ناامن این ولایت است که به گفته مقامات افغانستان از دو ماه پیش فعالیت مخالفان مسلح دولت در این ولسوالی بیشتر شده‌است.

گفتنی است، لویی جرگه مشورتی صلح افغانستان شنبه هفته جاری با آزادی ۴۰۰ زندانی دیگر طالبان موافقت کرد. این افراد به جرایم سنگینی متهم بودند و دولت کابل از آزادی آنها امتناع کرده، تصمیم گیری در این خصوص را از لوئی جرگه درخواست کرده بود. از سوی دیگر، طالبان آغاز مذاکرات بین‌الافغانی را به آزادی ۵ هزار زندانی ازجمله این ۴۰۰ نفر مشروط کرده است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=23160

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.