• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
8

با ۴ تا از بهترین راه های تقویت سیستم ایمنی بدن آشنا شوید

  • کد خبر : 24140
  • 07 سپتامبر 2020 - 14:37

این روزها که میهمان ناخوانده‌ای به نام ویروس کرونا سرتاسر جهان را گرفته است و همه ما را تهدید می‌کند، تقویت سیستم ایمنی بدن مهم‌ترین مسئله‌ای است که باید توجه زیادی به آن داشته باشیم. چراکه وقتی میکروبی وارد بدن شما می‌شود، این سیستم ایمنی بدن شماست که همه‌کاره است. اگر سیستم ایمنی بدن شما ضعیف باشد، بعد از اینکه میکروبی وارد بدن شما می‌شود، شما ضعیف و بیمار می‌شوید.

تقویت سیستم ایمنی بدن

این مسئله در رابطه با ویروس کرونا نیز وجود دارد. اگر سیستم ایمنی بدن شما قوی‌ باشد یا به این بیماری مبتلا نخواهید شد یا درصورت ابتلا به آن، آثار خیلی خفیفی را تجربه خواهید کرد و نسبت به افرادی که دارای سیستم ایمنی ضعیفی هستند، زودتر این بیماری را پشت سر می‌گذارید. از این‌رو تقویت سیستم ایمنی بدن اهمیت بسزایی دارد. ادامه این مطلب را از دست ندهید تا شما را با راه ‌های تقویت سیستم ایمنی بدن آشنا کنیم.

راه های تقویت سیستم ایمنی بدن

سبک زندگی‌تان را تغییر دهید

  • اگر سیگار می‌کشید
  • اگر میوه‌ها، سبزیجات و غلات در رژیم غذایی شما جایی ندارند
  • اگر ورزش نمی‌کنید
  • اگر وزن شما بالاست
  • اگر فشار خون بالایی دارید
  • اگر نوشیدنی‌های الکلی را به مقدار زیادی مصرف می‌کنید
  • و اگر خواب کافی ندارید متاسفانه سیستم ایمنی بدن شما ضعیف است. بنابراین اولین کاری که باید برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود انجام دهید این است که سبک زندگی‌ خود را عوض کنید. ورزش کنید، خواب کافی داشته باشید، وزن خود را متناسب با میزان قد خود تنظیم کنید، سیگار نکشید، در نوشیدن مشروبات الکلی افراط نکنید و مهم‌تر از همه اینکه میوه‌ها، سبزیجات و غلات را در رژیم غذایی خود قرار دهید. رعایت تمامی این نکات یعنی اینکه سبک زندگی شما سالم است که این مسئله تاثیر مستقیمی بر تقویت سیستم ایمنی بدن شما خواهد داشت.

امید به زندگی خود را افزایش دهید

یکی از مهم‌ترین راه‌ های تقویت سیستم ایمنی بدن ، افزایش امید به زندگی است. برخی از آدم‌ها فرایند پیری را به شکل سالمی پشت سر می‌گذارند. اما برخی‌ها خیلی زودتر از بازه سنی میانسالی، پیر می‌شوند که یکی از دلایل بروز این مسئله، کاهش امید به زندگی در افراد است که منشأ اصلی آن مشکلات زندگی و به ویژه مشکلات اقتصادی است که متاسفانه جوانان کشور ما خیلی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. به همین دلیل است که کشور ما جزء کشورهایی است که مردم آن کمترین میزان امید به زندگی را دارند. متاسفانه کاهش امید به زندگی در افراد موجب پیری زودرس می‌شود. پیری نیز موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شود. به همین دلیل است که افراد میانسال نسبت به افراد جوان و کودکان سیستم ایمنی ضعیف‌تری دارند.

روشهای تقویت سیستم ایمنی

با وجود تمامی مشکلاتی که موجب کاهش امید به زندگی در افراد می‌شود، می‌توان کارهایی را در برنامه روزانه جا داد که حس امید به زندگی در ما افزایش پیدا کند. یکی از روش‌های بسیار تاثیرگذار برای افزایش امید به زندگی، رقصیدن است. سعی کنید در طول روز حداقل ۳۰ دقیقه را با آهنگ شاد و موردعلاقه خود برقصید. از همه مهم‌تر مراقب محتوای صوتی و تصویری که از رسانه‌ها پخش می‌شود نیز باشید و به هر چیزی گوش ندهید و هر محتوای تصویری را تماشا نکنید.

برای مثال سعی کنید اخبار گوش نکنید یا به آهنگ‌های غمگین گوش ندهید. رعایت تمامی این نکات موجب افزایش امید به زندگی در شما و درنهایت تقویت سیستم ایمنی بدن شما می‌شود. فراموش نکنید که رقصیدن علاوه‌بر اینکه موجب شاد شدن روحیه شما می‌شود، نوعی ورزش به حساب می‌آید و موجب کاهش استرس در این روزهای کرونایی می‌شود.

رژیم غذایی سالم داشته باشید

ارتش سیستم ایمنی بدن شما زمانی با ویروس کرونا مقابله می‌کند و این ویروس را شکست می‌دهد که شما بدنتان را به یک رژیم غذایی سالم و منظم عادت دهید. این رژیم غذایی سالم که سیستم ایمنی بدن شما به آن نیاز دارد باید متشکل از ویتامین‌های A، C، B6 و E باشد. همانطور هم که خودتان می‌دانید این ویتامین‌ها در میوه‌ها، سبزیجات و غلات جا خوش کرده‌اند.

بنابراین سعی کنید به جای خوردن غذاهای چرب و چیلی و همچنین هله هوله مثل چیپس، پفک و … میوه‌ها، سبزیجات و غلات را در رژیم غذایی خود جای دهید. جای دادن هر یک از این مواد مغذی در رژیم غذایی، یکی از راه‌ های تقویت سیستم ایمنی بدن است.

تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر کرونا

از استرس دور بمانید

پزشکی مدرن با بدبینی به رابطه بین احساسات افراد و سلامت جسمانی آن‌ها نگاه می‌کرد. منتهی اکنون به این باور رسیده است که احساسات افراد مانند: داشتن استرس، تاثیر مستقیمی در سلامت جسمانی آن‌ها دارد. به گونه‌ای که احساسات منفی می‌تواند موجب ناراحتی‌های معده، بیماری‌های قلبی و البته تضعیف سیستم ایمنی بدن شود.

به همین دلیل پزشکان دنیای غرب برخلاف برخی از پزشکان کشور ما، بیماران را با یک گونی قرص راهی خانه‌هایشان نمی‌کنند و ابتدا سعی می‌کنند روح بیمار را درمان کرده تا جسم او نیز درمان شود. با این وجود برای اینکه سیستم ایمنی بدن شما در برابر ویروس کرونا قوی باشد باید تمام سعی و تلاش خود را بکنید تا از استرس دور بمانید. برای دوری از استرس، ورزش کنید، برقصید، آهنگ‌های شاد گوش کنید و اخبار گوش ندهید.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=24140

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.