• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
15

عصبانیت شدید کاسپاروف باعث باختش در مسابقات آنلاین شطرنج شد

  • کد خبر : 24503
  • 13 سپتامبر 2020 - 16:26

گری کاسپاروف ستاره پیشین شطرنج جهان، در بازی آنلاین شطرنج شب گذشته که با اتفاقات عجیبی همراه بود، به دلیل عصبانیت شدید بازی را باخت.

عصبانیت شدید کاسپاروف

شطرنج یکی از ورزش‌هایی است که در آن حواشی کم‌تری نسبت به سایر رشته‌های دیگر به چشم می‌خورد اما برگزاری مسابقات مختلف به صورت آنلاین باعث شد که حواشی‌های زیادی وارد این رشته شود.

مشکلات اینترنتی معضل جدید مسابقات آنلاین شطرنج در دوران کرونا بود. چه بسا شطرنج بازانی در رقابت‌های آنلاین در حال پیروزی بودند که با قطعی اینترنت مواجه شده و بازی برده را از دست دادند. حتی در مسابقه مسترز چسبل حریف کارلسن به دلیل مشکلات اینترنتی شکست می‌خورد و نفر اول شطرنج جهان در حرکتی جوانمردانه بازی دوم را واگذار می‌کند چرا که معتقد بود برد بازی اول حقش نبوده است.

در مهم‌ترین رقابت‌های شطرنج آنلاین روز گذشته (شنبه) مسابقات شطرنج “فیشر شودآون” پیگیری شد که شطرنج بازان بزرگی مانند مگنوس کارلسن نفر اول شطرنج جهان، گری کاسپاروف قهرمان بی‌نظیر پیشین شطرنج جهان و نفرات برتر رنکینگ جهانی از جمله لوون آرونیان، فابیانو کاروانا و ماکسیم وشیه حضور دارند. هم‌چنین نابغه شطرنج ایران علیرضا فیروزجا در این رقابت‌ها دست به مهره شده است.

باخت کاسپاروف به دلیل عصبانیت شدید

در بازی گری کاسپاروف با فابیانو کاروانا آمریکایی اتفاق جالبی رخ می‌دهد. کاسپاروف درنظر داشت که وزیر خود را یک پله پایین‌تر ببرد اما به دلیل لیز خوردن موس، وزیرش یک پله بالاتر قرار می‌گیرد. بعد از این اشتباه که به دلیل لیز خوردن موس اتفاق افتاده بود او در نظر داشت که این وضع را درست کند اما بازهم برایش مشکل ایجاد می‌شود چرا که سهوا برای کامپیوتر حرکت از پیش تعیین شده تعریف می‌کند و همین عامل باعث می‌شود که با دو حرکت ناخواسته بازی را کاملا از دست بدهد.

شطرنج‌بازان می‌توانند در بازی‌های اینترنتی از حرکات از پیش تعیین شده استفاده کنند. با کمک عملکرد از پیش تعیین شده می‌توانید در حالی که نوبت حریف است مهره و حرکت خود را انتخاب کنید که بلافاصله بعد از حرکت حریف، آن عملیاتی که شما برای کامپیوتر تعریف کردید انجام شود.

کاسپاروف بعد از باخت در این بازی شدیدا عصبانی شده و  از جای خود بلند می‌شود. به نظر می‌رسد که مشکلات مسابقات اینترنتی پایان ندارد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=24503

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.