• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
9

صدور شناسنامه برای فرزندان حاصل از رابطه نامشروع

  • کد خبر : 24636
  • 16 سپتامبر 2020 - 10:24

سازمان ثبت احوال از صدور شناسنامه فرزندان حاصل از رابطه نامشروع خبر داد و عنوان کرد در شناسنامه این افراد تنها نام و نام خانوادگی مادر را ثبت می‌کنند و در مقابل نام پدر یک اسم فرضی می‌نویسند.

شناسنامه فرزندان حاصل از رابطه نامشروع

صدور شناسنامه برای فرزندان حاصل از رابطه نامشروع

سیف‌الله ابوترابی، سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور اظهار کرد: سازمان ثبت ‌احوال در داخل کشور با بیش از ۱۱۰۰ اداره و نمایندگی و در خارج کشور در تمام نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران برای افرادی که ایرانی باشند، شناسنامه‌ صادر می‌کند.

ابوترابی با اشاره به صدور شناسنامه برای فرزندان حاصل از روابط نامشروع بیان کرد: فرزندانی که پدر مشخص ندارند و حاصل رابطه نامشروع هستند، مادر آنها باید به دادگاه مراجعه کرده تا پس از صدور حکم توسط دادستان، سازمان ثبت احوال شناسنامه صادر کند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور تصریح کرد: سازمان ثبت احوال در شناسنامه این فرزندان، تنها نام و نام خانوادگی مادر را ثبت می‌کند و در مقابل نام پدر یک اسم فرضی می‌نویسد چرا که این فرزندان هم باید هویت داشته باشند تا در مدرسه و مراحل دیگر زندگی دچار مشکل نشوند.

صدور شناسنامه برای بچه‌هایی که پدر و مادر مشخصی ندارند

سیف الله ابوترابی اظهار کرد: درمورد بچه‌هایی که نه پدر دارند و نه مادر و در شیرخوارگاه بهزیستی زندگی می‌کنند، خودِ سازمان بهزیستی به عنوان نماینده به سازمان ثبت احوال مراجعه می‌کند و به عنوان قیم برای این بچه‌ها شناسنامه دریافت می‌کند.

وی تشریح کرد: طبیعی‌ است که در مقابل نام مادر و پدر این بچه‌ها اسم‌های فرضی نوشته می‌شود البته تا وقتی که به فرزندخواندگی گرفته نشوند.

ابوترابی افزود: اگر این کودکان به فرزندخواندگی گرفته شوند، بهزیستی مراحل لازم را طی می‌کند تا شناسنامه جدید با نام پدر و مادر جدید برای این بچه‌ها صادر شود.

صدور شناسنامه فرزندان حاصل ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور اظهار کرد: فرزندانی که حاصل ازدواج زنان ایرانی با مردان اتباع خارجی هستند، طبق قانونی که اخیرا تصویب شده‌ می‌توانند برای فرزندشان شناسنامه دریافت کنند به این صورت که باید ابتدا به استانداری مراجعه کرده و پس از طی کردن مراحل قانونی، سازمان ثبت احوال ظرف سه روز برای آن‌ها شناسنامه ایرانی صادر کند

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=24636

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.