• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
21

بازی مرگبار سه دختربچه گیلانی با قرص برنج

  • کد خبر : 24962
  • 23 سپتامبر 2020 - 10:09

دادستان مرکز استان گیلان با اشاره به مسمومیت منجر به مرگ ۳ دختر بچه گیلانی اظهار کرد: سه دختر ۸، ۹ و ۱۲ ساله اهل آستانه اشرفیه با خوردن قرص برنج و بعد از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست دادند.

چند روز پیش ۳ دختربچه به نام‌های زهرا ۷ساله، حنانه ۹ساله و هانیه ۱۲ساله در حیاط خانه پدر حنانه سرگرم بازی بودند. ۲نفر از آنها دخترعمه، دختر‌دایی بودند و سومین نفر دختر همسایه دیوار به دیوار بود که از سال‌ها قبل همبازی هم بودند و همیشه با هم بازی می‌کردند و بزرگ‌ترها سر زمین‌های کشاورزی، مشغول کار بودند و هر سه دختربچه بی‌خبر از حادثه‌ای که در کمین‌شان بود، به بازی کودکانه‌شان ادامه می‌دادند.

اما آن روز بازی کمی متفاوت شده بود. می‌خواستند ادای مریض‌های سرماخورده را در بیاورند. ادای کسی که باید قرص جوشان مصرف کند تا حالش بهتر شود. حالا همه چیز برای اینکه بار دیگر در نقشی دیگر فرو بروند حاضر بود. اسباب بازی مرگبارشان را هم تهیه کرده بودند.

در این هنگام بود که یکی از آنها به داخل خانه دوید و لحظاتی بعد درحالی‌که یک قوطی در دست داشت، به حیاط برگشت. داخل قوطی پر بود از قرص برنج و این در حالی بود که بچه‌ها تصور می‌کردند آنها قرص جوشان هستند و لحظاتی بعد همه آنها لیوان‌هایی را که تصور می‌کردند داخلش شربت ویتامین است، سر کشیدند.

تصاویر ۳ دختر بچه گیلانی که قرص برنج منجر به مرگ آنها شد

مرگ 3 دختر بچه گیلانی

جزئیات مرگ ۳ دختر بچه گیلانی با قرص برنج

یکی از نزدیکان این سه دختربچه در توضیح این حادثه می‌گوید: حدود ساعت ۱۲شب بود که به ما خبر دادند هر سه دختربچه جانشان را از دست داده‌اند. زهرا به‌دلیل اینکه سن کمی داشت، زودتر از بقیه فوت شد و بعد از او نیز حنانه و هانیه جانشان را از دست دادند. این حادثه مثل انفجار یک بمب در روستای ما بود. مخصوصا اینکه زهرا و حنانه تنها فرزندان خانواده‌هایشان بودند و این حادثه مثل ریزش آوار بر زندگی آنها بود. زهرا با مادرش زندگی می‌کرد و آنها تحت پوشش کمیته امداد بودند.

وی ادامه می‌دهد: با مرگ بچه‌ها، ماجرا به پلیس و قاضی جنایی اطلاع داده شد و پس از انجام تحقیقات، وقتی معلوم شد که بچه‌ها چطور قرص برنج را اشتباهی مصرف کرده‌اند، روز گذشته اجساد آنها را تحویل خانواده‌ها دادند و پیکر هر سه دختربچه در میان غم و اندوهی که همه مردم روستا را در‌برگرفته بود، بعدازظهر دیروز به خاک سپرده شد.

او افزود: از طرفی تنها اطلاعاتی که درباره این حادثه وجود داشت، گفته‌های هانیه و حنانه قبل از انتقال به بیمارستان بود. آنها وقتی دیدند که زهرا حالش بد شده، به خانواده‌هایشان التماس کردند که آنها را هم به بیمارستان ببرند و نجاتشان دهند؛ چرا‌که می‌گفتند آنها هم مثل زهرا از نوشیدنی مسموم خورده‌‌اند اما متأسفانه فرصت از دست رفته بود و بچه‌ها زمانی به بیمارستان انتقال یافتند که کار از کار گذشته بود.

مرگ 3 دختر بچه گیلانی

 خودکشی نبود!

دادستان مرکز استان گیلان با اشاره به مسمومیت منجر به مرگ ۳ دختر بچه در آستانه‌اشرفیه اظهار کرد: در تحقیقات اولیه نوع قرص‌های مصرفی کودکان که باعث مسمومیت آنان شده را قرص برنج اعلام شد. با توجه به انتقال هر سه کودک به بیمارستان ۱۷ شهریور در رشت، بازپرس ویژه قتل، برای بررسی ابعاد موضوع با حضور پزشکان متخصص در بیمارستان حضور پیدا کرد.

وی با اشاره به اظهارات خانواده کودکان متوفی بیان کرد: تحقیقات اولیه از برخی اعضای خانواده کودکان و مطلعین نیزحکایت از مصرف قرص برنج دارد که تحقیقات قضایی ادامه دارد و برای اعلام نظر قطعی در علت تامه فوت منتظر نظر کارشناسی پزشکی قانونی هستیم.

 شنیده ها حاکی از آنست که این سه دختر بچه در حال بازی باهم قرص برنج را اشتباها به جای قرص جوشان مصرف کرده اند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=24962

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.