• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
75

۵ فیلم از بالیوود که باید دید!

  • کد خبر : 25133
  • 27 سپتامبر 2020 - 13:23

اگر طرفدار فیلم هندی هستید، حتما آثار ماندگار بالیوود را می شناسید. در ادامه قصد داریم ۵ فیلم از بالیوود را معرفی کنیم که از بهترین فیلم های هندی هستند.

بهترین فیلم های هندی

اگر طرفدار فیلم هندی هستید، حتما آثار ماندگار بالیوود را می شناسید. اما اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که چندان به سینمای هند و فیلم های عاطفی یا اکشن های اغراق شده اش علاقه ندارند، پیشنهاد می دهیم برای دیدن ۵ فیلمی که در ادامه معرفی می کنیم زمان بگذارید. این فیلم ها به نوعی بهترین فیلم های هندی هستند که هرکدام در ژانر خود (عاشقانه، اکشن و …) در سینمای این کشور ماندگار شده اند. شهرت این فیلم ها جهانی است و برخی از آنها حتی برنده جوایز بین المللی هم شده اند.

بهترین فیلم های هندی

۱- پی کی – ۲۰۱۴ – PK

یکی از فیلم های نسبتا جدید هند که محبوبیت بسیاری در داخل و خارج از هندوستان دارد، پی کی است. این فیلم به عنوان سومین فیلم پرفروش تاریخ بالیوود شناخته می شود. تلفیقی از مذهب و عشق به زیبایی در PK به تصویر کشیده شده است. “پی کی” نام شخصی است که از فضا به زمین آمده تا تحقیقاتی درباره ی انسان ها و شیوه ی زندگی آنها انجام دهد. او در ابتدای ورودش به زمین، تنها وسیله ارتباطی اش با سفینه اش را گم می کند و به دنبال آن می گردد. شخصیت های مختلفی که پی کی با آنها مواجه می شود، به او می گویند که تنها خدا می داند کنترلش کجاست! پس پی کی به دنبال خدا می گردد و همین مسئله، پای ادیان و مذاهب مختلف را به داستان باز می کند.

بهترین فیلم های هندی

۲- سال نو مبارک – ۲۰۱۴ – Happy New Year

سال نو مبارک، یکی از بهترین فیلم های هندی است که مخاطب را بیشتر از ۳ ساعت به خنده وا میدارد. باور کنید هروقت احساس خستگی یا ناراحتی داشته باشید، با دیدن این فیلم انرژی گرفته و حسابی شاد می شوید! شاهرخ خان به عنوان شخصیت اصلی داستان، دوستان پدرش را پس از ۲۰ سال دور هم جمع می کند تا با دزدیدن یک الماس گران بها، انتقام مرگ پدرش را از شریک تجاری اش بگیرید. چارلی و دوستانش مجبور هستند برای اجرای نقشه خود در یک مسابقه رقص شرکت کنند! چند احمق که هیچ مهارتی در رقص ندارند، ماجراهایی میسازند تا ساعتها به آنها بخندید و از موسیقی های شاد فیلم لذت ببرید.

بهترین فیلم های هندی

۳- برفی – ۲۰۱۲ – Barfi

برفی، فیلمی درخشان با بازی رنبیر کاپور است که آنوراگ باسو آن را کارگردانی کرده است. نقطه قوت اصلی این فیلم، بازی فوق العاده رنبیر کاپور است که در نقش یک مرد لال، عاشق زنی شده و در ارتباط با یک دختر مبتلا به اوتیسم، او را با معنای واقعی زندگی آشنا می کند. اگرچه این فیلم می‌توانست یک درام سیاه و جدی باشد اما کارگردان آن توانسته به ‌خوبی از آن یک درام کمدی موفق بسازد. بسیاری از صحنه های برفی، مخاطب را به یاد چارلی چاپلین، مستربین و تام و جری می اندازد.

بهترین فیلم های هندی

۴- سه احمق – ۲۰۰۹ – Three Idiots

سه احمق هم یکی دیگر از بهترین فیلم های هندی است که از رمان چیتان باگات اقتباس شده است. فیلم حتی از خود رمان هم جذاب تر است و به زیبایی و شیرینی هرچه تمام تر، صحنه های طنز را به تصویر کشیده است. داستان فیلم درباره دو دانشجوی مهندسی است که با همکلاسی عجیب خود به نام رانچو دوست می ‌شوند. رانچو در زندگی فلسفه و دیدگاه‌های خاص خود را دارد و کاملاً طبق این فلسفه زندگی می‌کند. او پس از فارغ التحصیل شدن غیب می شود و دوستانش به دنبال او می گردند.

بهترین فیلم های هندی

۵- دنگال – ۲۰۱۶ – Dangal

ویژگی اصلی فیلم دنگال به عنوان یکی از بهترین های هالیوود، این است که بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده است. دنگال روایت پدری است که در جوانی کشتی میگرفته و به طور اتفاقی، متوجه استعداد دخترانش در این ورزش می شود. او به دخترانش کشتی یاد می دهد و آنها را راهی مسابقات بین المللی می کند. جالب است بدانید که دنگال، پر فروش ترین فیلم تاریخ سینمای هند لقب گرفته است. شخصیت پردازی قوی و چالش های به وجود آمده برای هر کدام از شخصیت های داستان، از نقاط قوت این فیلم به حساب می آیند.

بهترین فیلم های هندی

بهترین فیلم های ۲۰۲۰ سینمای هند

سینمای هندوستان که با عنوان بالیوود هم شناخته می شود، همیشه فعال بوده است. حتی در بدترین شرایط هم سینمای هند فیلم های بسیاری تولید کرده است. بنابراین حتی شیوع کرونا هم جلوی عطش فیلمسازان هندی را نگرفت و سال ۲۰۲۰ هم بالیوود دستاوردهای بسیاری داشت. از ژانر وحشت گرفته تا معمایی و حتی فانتزی، بالیوود در سال گذشته میلادی، خوش درخشیده است.

فیلم دل ‌بیچاره به عنوان یک درام عاشقانه با دستمایه های طنز، تولد چینتو کا ساخته مشترک دوانشو سینگ، ساتیانشو سینگ، فیلم کمدی جنایی چمدان، فیلم تانهاجی: جنگجوی ستایش نشده با بازی کاجول (هنرپیشه زن محبوب بالیوود) فیلم شب تنها در ژانر درام جنایی، فیلم مدرسه انگلیسی، فیلم خداحافظ، درام سیلی، فیلم دختر کارگیل و فیلم چاپاک با بازی دیپیکا پادوکن، بخشی از بهترین فیلم های هند در سال ۲۰۲۰ هستند. اگر به بالیوود و ماجراهای احساسی اش علاقه دارید، تماشای این فیلم ها را از دست ندهید.

بهترین فیلم های هندی
تعمیرات تلویزیون
تعمیر لپ تاپ
تعمیرات موبایل
لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=25133

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.