• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
12

رجیستری تلفن همراه مسافری فقط در لحظه ورود به کشور انجام می‌شود

  • کد خبر : 25248
  • 29 سپتامبر 2020 - 14:07

سخنگوی گمرک اعلام کرد: از ۱۲ مهر ماه سال جاری رجیستری تلفن همراه مسافری فقط در مبادی ورودی و به صورت حضوری با همراه داشتن مدارک خرید انجام می‌شود.

رجیستری تلفن همراه مسافری

سیدروح اله لطیفی، سخنگوی گمرک بیان کرد: بر اساس تصمیم ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مصوبه ۲۷ مردادماه، در راستای جلوگیری از سواستفاده از اطلاعات مسافران ورودی برای رجیستری تلفن همراه مسافری ، اظهار و ثبت تلفن همراه پس از احراز هویت دقیق، تشخیص غیرتجاری بودن و طی تشریفات گمرکی در لحظه ورود به کشور انجام می شود.

لطیفی تشریح کرد: برابر مصوبه مذکور، پس از ۱۲ مهرماه، هرگونه ثبت غیر حضوری تلفن همراه مسافری و بعد از خروج از گمرکات اجرایی مبادی ورودی، ممنوع خواهد بود.

وی ادامه داد: بعد از تاریخ ذکر شده، کارشناسان گمرک در گیت های  ورودی مبادی مربوطه حاضر خواهند شد و به ارائه خدمات و انجام تشریفات گمرکی براساس این مصوبه با رعایت کامل مقررات می پردازند.

سخنگوی گمرک خاطر نشان کرد: مسافران اسناد و مدارک خرید تلفن را با خود به همراه داشته باشند تا در صورت وجود نداشتن شناسه در سامانه ارزش گمرک همکاران نسبت به پذیرش ارزش کالا و ادامه تشریفات گمرکی، اقدام کنند تا پس از آن  دفتر تعیین ارزش گمرک، تصمیمات لازم را اخذ کند.

دور زدن قانون رجیستری تلفن همراه در مرز ها

پیش از این انجمن وارد کنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی اعلام کرده بود که با گذشت بیش از دو سال از اجرای طرح که قرار بود جلوی واردات قاچاق موبایل را بگیرد، اما همچنان شاهد سوء استفاده سوداگران از خلاهای قانونی طرح رجیستری تلفن همراه هستیم.

بر این اساس، طی ۲ سال اخیر صدها هزار دستگاه تلفن همراه قاچاق که عمدتا موبایل‌هایی با ارزش بیشتر از ۳۰۰ یورو بوده‌اند با سوءاستفاده از رویه مسافری وارد کشور شده است. این اتفاق، صدمات جبران ناپذیری را با خروج صدها میلیون دلار بر بدنه اقتصادی کشور وارد کرده و بسیاری از خریداران این دستگاه‌ها را با مشکلات عدیده‌ای از جمله عدم پشتیبانی مواجه کرده است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=25248

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.