• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
9

سفر به مریخ در سه ماه با موتور هسته‌ای جدید

  • کد خبر : 26324
  • 27 اکتبر 2020 - 15:09

یک شرکت فناوری در سیاتل آمریکا از طراحی نمونه مفهومی یک موتور هسته‌ای خبر داده که ان تی پی نام دارد و سفر به مریخ را در سه ماه ممکن می‌کند.

سفر به مریخ در سه ماه

موتور هسته‌ای جدید ان تی پی که به ناسا تحویل داده شده، ایمن‌تر و مطمئن‌تر و قدرتمندتر از موتورهای هسته‌ای قدیمی توصیف شده و شرکت سازنده مدعی است بهره وری این موتور بیشتر از راکت های شیمیایی است.

موتور یادشده می تواند تحول عظیمی در مسافرت های فضایی ایجاد کند و مدت زمان سفر به کره مریخ را به حدود فقط سه ماه کاهش دهد. راکت هایی که با سوخت شیمیایی کار می کنند در حال حاضر به حد نهایی محدودیت‌های فنی خود رسیده اند و سیستم های برقی آنها نیز کشش فشار بیشتری را ندارد. اما راکت های هسته ای در صورت طراحی مناسب می توانند تا چندین برابر راکت های شیمیایی کارآیی داشته باشند.

سفر به مریخ در سه ماه

غلبه بر چالش های سوخت هسته ای در فضا

در مقابل تولید موتورهای هسته ای به علت وزن بالای راکتورهای هسته ای یک چالش جدی است. از سوی دیگر این راکتورها امنیت کافی نیز ندارند و این مشکل به خصوص در خارج از جو کره زمین به حداکثر می رسد.

​با تغییراتی در طراحی راکتورهای هسته ای مشکلات قبلی در این زمینه به حداقل رسیده‌اند. همچنین سوخت مورد استفاده در این راکت ها موسوم به سوخت میکرو سرامیکی کپسولی، از اورانیوم با غنی سازی کم تهیه شده که از سوخت هسته ای بازفرآوری شده غیرنظامی حاصل می شود و بین ۵ تا ۲۰ درصد غنی شده است. این رقم بیشتر از راکتورهای غیرنظامی و کمتر از راکتورهای دریایی است. سوخت مذکور در کپسول دارای ذرات کاربید زیرکونیوم (ZrC) ذخیره می شود. این سوخت در آینده در راکتورهای فضایی نیز قابل استفاده خواهد بود.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=26324

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.