• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
17

پرفسور سعید راد، پدر رادیولوژی ایران درگذشت

  • کد خبر : 27503
  • 22 نوامبر 2020 - 12:37

دکتر سعید راد، پزشک افتخارآفرین آذربایجان شرقی و پدر رادیولوژی ایران در تبریز درگذشت.

پدر رادیولوژی ایران درگذشت

پرفسور سعید راد، بنیانگذار گروه آموزشی رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، معروف به «پدر رادیولوژی ایران» و عضو فرهنگستان علوم پزشکی کشورمان در سن ۹۰ سالگی درگذشت.

پرفسور سعید راد در سال ۱۳۰۹ شمسی در تبریز متولد شد؛ پدرش ابراهیم راد، کارمند عالی رتبه وزارت پست و تلگراف و تلفن در تبریز بود.

دکتر راد دوره ابتدایی و دبیرستان را در زادگاهش گذراند و بلافاصله وارد دانشگاه تبریز شد و در رشته پزشکی در سال ۱۳۳۴ فارغ‌التحصیل شد. او بعد از استخدام در دانشگاه تبریز با رتبه پزشک یکمی، طی یک دوره چهار ساله در سال ۱۳۴۰ در امتحان تخصصی رادیولوژی پذیرفته شد و در سال ۱۳۵۰ با رتبه استادی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز شروع به کار کرد.

پروفسور سعید راد در مدت نزدیک به نیم قرن فعالیت دانشگاهی اش، گروه رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تبریز را بنیان گذاشت و تا سال های آخر عمر در کسوت استادی به تدریس و راهنمایی دانشجویان می‌پرداخت.

پیام تسلیت استاندار آذربایجان‌شرقی درپی درگذشت پرفسور سعید راد

استاندار آذربایجان شرقی در پیامی، درگذشت مرحوم دکتر سعید راد، پدر علم رادیولوژی ایران و از پیشکسوتان این حوزه را تسلیت گفت. متن پیام دکتر محمدرضا پورمحمدی به این شرح است:

امروز جامعه پزشکی ایران در سوگ یکی از یکی از اساتید پیشکسوت و مبرز خود داغدار شد.

فقدان استاد فرهیخته، جناب آقای دکتر سعید راد، پدر علم رادیولوژی ایران و عضو فرهنگستان علوم پزشکی کشور موجب تاثر و تالم شد.

این استاد ارجمند، با قدرت تشخیص دقیق و احاطه علمی، سختی‌های این حوزه را برای دانشجویان آسان می‌کرد و در این راه منشأ خدمات فراوان برای سلامت مردم و جامعه شد.

حسن خلق، سعه صدر، دانشجوپروری و همدلی و همراهی با بیماران، تصویری از این استاد گرانقدر است که تا ابد در ذهن دانشجویان، دوستداران و مردم نقش خواهد بست.

اینجانب این ضایعه را به حضور بازماندگان، دانشجویان و جامعه پزشکی تسلیت عرض ‌می‌کنم و برای آن مرحوم از درگاه خداوند متعال غفران الهی مسألت دارم.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=27503

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.