• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
20

۷ فیلم فضایی برتر تاریخ‌

  • کد خبر : 27526
  • 22 نوامبر 2020 - 16:36

اگر علاقه مند به فیلم های فضایی هستید، خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد می کنیم. امروز ۷ مورد از بهترین فیلم هایی فضایی را معرفی می کنیم که به دلیل ساخت حرفه ای و جذابیت داستانی، حتی خود فضانوردان نیز آنها را تحسین کرده اند.

بهترین فیلم های فضایی

فیلم های فضایی که قصد معرفی آن را داریم، حتی چیزی فراتر از واقعیت را به تصویر کشیده اند. تا جایی که مخاطب نمی داند آنچه می بیند در واقعیت هم وجود دارد یا زاییده ذهن خلاق نویسنده و کارگردان است. فضانوردان برجسته‌ ای همچون «کریس هدفیلد»، «گارت رایسمن» و «نیکول استات» این فیلم ها را دیده و نقد و تحسین کرده اند. بنابراین اصلا به نفعتان نیست که آنها را از دست بدهید!

بهترین فیلم های فضایی

Interstellar

کریستوفر نولان به دنیای فیلم های فضایی هم ورود کرده و در این حوزه هم غوغا به پا کرده است. میان ستاره ای یا همان اینترستیلر مشهور که احتمالا نام آن را زیاد شنیده اید، یک اثر علمی تخیلی است به کارگردانی کریستوفر نولان و بازی متیو مک کانهی و آن هاتوی. ماجرا درباره آینده است و زمانی را به تصویر می کشد که زمین در حال نابودی و بشر رو به انقراض است. در همین حین، تیمی از فضانوردان به فضا فرستاده می ‌شوند تا یک سیاره مستعد حیات برای ادامه زندگی بشر پیدا کنند. با وجود بخش‌های تخیلی مربوط به سیاهچاله، این فیلم به دلیل فکت ‌های علمی دقیق توانسته توجه فضانوردان واقعی را هم جلب کند.

بهترین فیلم های فضایی

Total Recall

یادآوری کامل، یکی دیگر از بهترین فیلم های فضایی است که در دهه نود و با بازی فوق العاده آرنولد شوارتزنگر ساخته شده است. معماهایی در این فیلم وجود دارد که حتی تا به امروز هم پاسخ آنها روشن نشده است. همان طور که پیش بینی میشد، فضانوردان به پیچیدگی ‌های داستان علاقه کمتری داشتند و بیشتر به عناصر عملی و علمی فیلم جذب شدند.

بهترین فیلم های فضایی

Gravity

فیلم فضایی دیگری که توجه بسیاری از فضانوردان و کارشناسان سینما را به خود جذب کرد، جاذبه نام دارد. بسیاری از فضانوردان این فیلم را تا حد زیادی نزدیک به واقعیت دانسته اند. حتی یکی از آنها معتقد است که مناظر و صدا‌ها دقیقاً همان چیزی است که او در فضا تجربه کرده است. در این فیلم دو فضانورد پس از یک انفجار برای زنده ماندن و بازگشت به زمین تلاش می ‌کنند.

بهترین فیلم های فضایی

First man

فیلم اولین انسان، ماجرای حادثه‌ ای که برای نیل آرم استرانگ در فضا اتفاق افتاد را به تصویر می کشد. شیوه و ترتیب اشتباه رنگ های آسمان در رسیدن به فضا، یکی از انتقاداتی است که به این فیلم شده است. در واقعیت هرچه از زمین فاصله می‌گیرید، آسمان تیره ‌تر و در نهایت سیاه می ‌شود، اما در این فیلم آسمان در زمانی که آبی روشن است به یک باره سیاه می ‌شود.

بهترین فیلم های فضایی

Martian

مریخی هم یکی از بهترین فیلم های فضایی است که فضانوردان آن را به واقعیت بسیار نزدیک می دانند. البته شخصیت اصلی فیلم نمی تواند به این اندازه سنگین نشان داده شود و این یکی از ایرادات فیلم است. جاذبه در مریخ تنها ۳۸ درصد زمین است و مت دیمون باید چالاک ‌تر حرکت میکرد. با این حال مواردی همچون کاشتن سیب زمینی در مریخ، کاملا واقعی است و گفته شده که حتی فضانوردان برای این کار آموزش می بینند.

بهترین فیلم های فضایی

A Space Odyssey

یکی از محبوب ترین فیلم های فضایی که فضانوردان آن را بسیار تحسین کرده اند، یک ادیسه فضایی است. هدفیلد، فضانورد کانادایی، وقتی به زمین باز می گردد چیزی برای توضیح به همسرش در مورد تجربه اش در فضا ندارد و تنها می‌گوید که همه چیر در فیلم ادیسه فضایی دقیق به تصویر کشیده شده است!

بهترین فیلم های فضایی

Apollo ۱۳

به عنوان آخرین مورد در فهرست بهترین فیلم های فضایی، Apollo ۱۳ را به شما معرفی می کنیم که بازی تام هنکس آن را به یک اثر ماندگار تبدیل کرده است. این فیلم داستان سه فضانورد را روایت می‌ کند که در طول ماموریت آپولو ۱۳ به دلیل آسیب دیدن فضاپیمایشان با مشکلاتی روبرو می‌شوند. در خلاصه داستان فیلم آمده است که در پروژه آپولو برای بار سوم قرار بود که انسان روی ماه فرود آید، ولی با منفجر شدن کپسول‌های انرژی نشد. درواقع در این فیلم شما مراحل حل یک مشکل فضایی را مشاهده می کنید.

بهترین فیلم های فضایی

اولین فیلم فضایی تاریخ سینما را بشناسید

آیا می دانید به زودی قرار است اولین فیلم فضایی تاریخ سینما ساخته شود؟ تا کنون تمام فیلم های فضایی که ساخته و پخش شده اند، با استفاده از جلوه های ویژه تولید شده اند. اما این بار قرار است یک فیلم به صورت کامل در فضا فیلم برداری شود. شاید عجیب و غیر ممکن به نظر برسد؛ اما این فیلم به زودی تولید می‌شود و احتمالا انقلابی در عرصه فیلم های فضایی ایجاد می کند. باید منتظر ماند و دید این فیلم که قطعا هزینه زیادی بابت ساخت آن صرف می شود، می توانید در زمره بهترین فیلم های فضایی قرار بگیرد یا شکست می خورد؟!

چه کسانی در اولین فیلم فضایی تاریخ حضور دارند؟

هنوز نامی برای اولین فیلمی که قرار است در فضا فیلم برداری شود، انتخاب نشده است. اما برخی از عوامل اصلی آن مشخص شده اند. به عنوان مثال، تام کروز قرار است ستاره اصلی این فیلم باشد. همچنین اولین فیلم فضایی تاریخ سینما، با همکاری استودیوی سینمایی یونیورسال و مجموعه‌ های فضایی ناسا و اسپیس اکس ساخته می‌ شود. اسپیس اکس، یک شرکت خصوصی فعال در حوزه امور هوا و فضا است که به ایلان ماسک، میلیاردر شناخته‌ شده دنیای فناوری تعلق دارد.

جالب است بدانید که تام کروز در تماسی که با تهیه‌ کنندگان استودیوی یونیورسال داشت، به راحتی موفق شد حدود ۲۰۰ میلیون دلار بودجه را در همان ابتدای مذاکرات به دست آورد. بنابراین حضور وی در این فیلم، به نوعی موفقیت آن را از همین حالا تضمین می کند. داگ لیمان، کارگردان و احتمالا فیلم نامه نویس است وکریستوفر مک ‌کواری هم به عنوان تهیه ‌کننده این فیلم جذاب معرفی شده است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=27526

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.