• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
16

تور ترکیه ویژه تزریق واکسن کرونا!؟

  • کد خبر : 28204
  • 09 دسامبر 2020 - 10:39

به دنبال تبلیغ «تور ترکیه ویژه تزریق واکسن کرونا»، رییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی بیان کرد که نشانه‌های فرصت‌طلبی و سوءاستفاده در تبلیغ این تور دیده می‌شود و نیروی انتظامی باید با آن برخورد کند.

تور ترکیه ویژه تزریق واکسن کرونا

برخی افراد برای دریافت واکسن کرونا قصد دارند به برخی کشور‌های همسایه سفر کنند و این در حالی است که معلوم نیست چه واکسنی به مسافران تزریق خواهد شد.

انتشار آگهی «تور ترکیه ویژه تزریق واکسن کرونا» در فضای مجازی؛ آن‌قدر جذاب است که ممکن است خیلی‌ها را وسوسه سفری متفاوت به کشور همسایه کند؛ به ویژه آن‌که به نظر می‌رسد کشور ما به دلیل مشکلات ناشی از تحریم در خرید واکسن، احتمالا چندماه دیرتر از کشور‌های همسایه، واکسیناسیون کرونا را آغاز خواهد کرد. روز گذشته انتشار این آگهی در فضای مجازی، برای خیلی‌ها وسوسه‌انگیز شد و ما هم رد آن را زدیم تا ببینیم ماجرایش چیست.

این تور که قیمت آن از ۱۲ میلیون تومان شروع می‌شود، با شعار «سفر و سلامتی» برای اواخر دی‌ماه برنامه‌ریزی شده و بنا بر اعلام، یک روز گشت شهری رایگان هم دارد.

تبلیغ چنین توری درحالی انجام شده که وزارت بهداشت ترکیه همچنان درحال رایزنی با روسیه، چین و فایزر آمریکا برای تامین واکسن مورد نیاز شهروندانش است. مقامات بهداشتی ترکیه قبلا اعلام کرده‌اند که تزریق این واکسن، در مرحله نخست از کادر درمانی این کشور آغاز می‌شود و در مرحله بعد، گروه سنی زیر ۱۸ سال و بالای ۶۵ سال در اولویت تزریق واکسن کووید ۱۹ قرار دارند. تزریق این واکسن بنا بر اعلام وزارت بهداشت این کشور، از اوایل سال ۲۰۲۱ به تدریج آغاز می‌شود.

استفاده از ایرانی‌ها برای تست واکسن چینی‌ها توسط ترکیه؟

طبق برخی خبرهای منتشرشده، چینی‌ها و اماراتی‌ها که یک واکسن کرونای بی‌کیفیت چینی را به صورت رایگان دریافت کرده‌اند، قصد تست انسانی این واکسن را در کشور خود دارند و برای این کار به داوطلبان تزریق پول هم می‌دهند.

گویا در این بین برخی در داخل ایران هم سعی دارند برخی هموطنان را با وسوسه تزریق واکسن کرونا به ترکیه ببرند و با این تله، آن‌ها را به عنوان داوطلب تست واکسن چینی کرونا در اختیار کشور همسایه قرار دهند. هرچند صحت این خبر مشخص نیست اما حتی احتمال یک‌درصدی درستی آن هم برای پرهیز از این سفرها کافی است.

برخورد با عوامل انتشار آگهی «تور ترکیه ویژه تزریق واکسن کرونا»

حرمت‌الله رفیعی، رییس هیات‌مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی اظهار کرد: این تبلیغ و تور به احتمال زیاد نمی‌تواند کار یک آژانس باشد. ما آژانسی نداریم که در سه نقطه کشور شعبه داشته باشد. مهم‌تر از آن، نکته‌ای است که تور به انگیزه آن تبلیغ شده است؛ ترکیه هنوز برای تمام شهروندانش واکسن کووید ۱۹ را تامین نکرده، چطور می‌تواند برای مسافر خارجی واکسن داشته باشد!؟

رفیعی تشریح کرد: نشانه‌های فرصت‌طلبی و سوءاستفاده در این تبلیغ مشهود است، اما مجوز این تور را که ما یا وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نداده‌ایم، در نتیجه نیروی انتظامی باید وارد عمل شود و مسؤولیت برخورد با عوامل این تبلیغ و تور را بر عهده بگیرد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=28204

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.