• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
17

ترفندهایی برای افزایش گرمای رادیاتورها در زمستان

  • کد خبر : 28753
  • 17 دسامبر 2020 - 12:50
افزایش گرمای رادیاتور

اگر از پکیج برای گرم کردن محیط منزل خود استفاده می کنید، پیشنهاد می دهیم این مطلب را تا انتها بخوانید. امروز می خواهیم روشها و ترفندهایی را برای افزایش گرمای رادیاتور به شما آموزش دهیم. این روشها به شما کمک می کنند بدون آن که مصرف گاز را افزایش دهید، گرمای بیشتری از رادیاتورهای پکیج دریافت نمایید. به این ترتیب هم منزل شما گرم تر و راحت تر خواهد بود، هم رادیاتورها و سیستم پکیج بهتر و روان تر کار می کنند و هم هزینه کمتری بابت قبض گاز پرداخت خواهید کرد!

افزایش دمای رادیاتور

افزایش گرمای رادیاتور با چند اقدام ساده

گرما را به دام بیندازید!

برای افزایش دمای رادیاتورها باید دمای آنها را در محیط به دام بیندازید! می توانید این کار را از طریق عایق بندی انجام دهید. مثلا یک ورق عایق پوشانده شده از آلومینیوم را از یک طرف انتخاب کنید. ورق را روی دیوار نصب کنید به گونه ای که طرف آلومینیومی آن رو به رادیاتور قرار بگیرد. البته شاید کمی زیبایی کار مورد قبول تان نباشد! اما در عوض حکم یک عایق را دارد که مانع از اتلاف حرارت رادیاتور می شود.

افزایش گرمای رادیاتور

دریچه ترموستاتیک را نصب کنید

برای افزایش گرمای رادیاتور، می توانید دریچه ترموستاتیک نصب کنید؛ البته به این شرط که رادیاتور مورد استفاده شما لوله واحد داشته باشد. توضیح این که بیشتر رادیاتورها یک لوله واحد دارند که آب سرد و گرم را منتقل می کند. این سیستم ها غالباً دارای دریچه ای کوچک هستند که مانع از کنترل گرما می شوند. کافی است یک شیر جدید روی دریچه نصب کنید تا دمای رادیاتور در محیط بماند و عملکرد آن بهتر شود. البته برای این کار حتما از یک تکنسین تعمیر پکیج کمک بگیرید.

افزایش گرمای رادیاتور

اندازه رادیاتور مهم است!

اندازه رادیاتور در قدرت گرمادهی آن تاثیر دارد. بسته به ابعاد فضایی که در آن هستید، باید رادیاتوری با اندازه مناسب انتخاب کنید. در این صورت است که گرمای شوفاژ برای محیط  کافی است و لازم نیست مدام درجه آن را افزایش دهید. برای گرم کردن اتاق های بزرگتر، بهتر است حتی از چند رادیاتور استفاده کنید.

افزایش گرمای رادیاتور

اتاق را شلوغ کنید!

به هر اندازه که وسیله هایی مثل مبل، میز و … در اتاق باشند، محیط گرمتر خواهد بود. این یک ترفند عالی برای افزایش گرمای رادیاتور است که بسیاری از کاربران به آن توجه نمی کنند. وسایل داخل اتاق، به نوعی گرما را در خود نگه میدارند و مانع از خروج آن می شوند.

افزایش گرمای رادیاتور

رادیاتور برقی نصب کنید

بیشتر رادیاتورهای مدرن، برقی هستند. رادیاتورهای برقی از روغن به عنوان منبع گرما استفاده می کنند و به هیچ وجه نیاز به نگهداری ندارند. سیستم کاری این نوع شوفاژ به گونه ای است که خیلی زود گرم می شود و البته معمولا می توان آنها را به راحتی جابجا کرد.

افزایش گرمای رادیاتور

پنجره دوجداره معجزه می کند!

بخش عمده گرمای شوفاژ، از طریق درزهای پنجره ها به هدر می رود. این چنین است که علی رغم بالا بردن درجه حرارت پکیج، منزل همچنان سرد است. بنابراین برای افزایش گرمای پکیج، بهتر است از پنجره های دوجداره استفاده کنید. به این ترتیب دما بیرون نمی رود و با تنظیم درجه پکیج در دمای  معمولی هم محیط منزل شما به اندازه کافی گرم خواهد بود.

افزایش گرمای رادیاتور
لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=28753

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.