• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
15

مشخصات خودرو تارا | محصول جدید ایران خودرو هنگام رونمایی روشن نشد

  • کد خبر : 28883
  • 20 دسامبر 2020 - 14:39
خودرو تارا

جدیدترین محصول ایران خودرو به نام “تارا” ، قرار است بهمن ماه امسال وارد بازار شود.

گروه صنعتی ایران خودرو اقدام به طراحی محصولی جدیدی به نام “تارا” کرده است. این خودرو قرار است زمستان امسال وارد بازار شود اینطور که برآورد می‌شود این خودرو فول اتوماتیک قیمتی حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان خواهد داشت.

تارا، محصول جدید ایران‌خودرو، نخستین خودروی ملی است که از تمامی استاندارد‌های ۸۵ گانه مصوب عبور کرده و در بهترین شرایط ایمنی و استانداردی آماده تولید انبوه است.

خودروی جدید تارا TU ۵ پلاس ایران خودرو

خودرو ایکو تارا براساس پلتفرم PF1 گروه خودروسازی پژو-سیتروئن (PSA) طراحی و اصطلاحا نسخه بومی شده پژو ۳۰۱ است. براساس اطلاعات اعلام شده در سایت رسمی گروه صنعتی ایران خودرو، خودرو تارا در ابتدا با پیشرانه EC5 تنفس طبیعی و با دو گیربکس دستی و اتوماتیک به مشتریان عرضه خواهد شد.

این پیشرانه که ۱/۶ لیتری تنفس طبیعی است، توانایی تولید ۱۱۰ اسب بخار، قدرت و ۱۵۰ نیوتن متر، گشتاور را دارد. البته باتوجه به نصب سامانه زمان‌بندی هوشمند سوپاپ و برخی ارتقاء دیگر، شاهد عملکرد بهتر نسبت به  موتور TU5 خواهیم بود. این پیشرانه با استاندارد یورو ۵ همراه بوده و در حال حاضر تولید داخلی این قوای محرکه در کشور آغاز شده است.

این خودرو جدید، با همکاری بیش از ۱۳۲ سازنده داخلی تولید خواهد شد. این خودرو در ابتدا مجهز به موتور tu5 خواهد بود که در ادامه مجهز به  موتور ef7 و گیربکس اتوماتیک  خواهد شد. از دیگر امکانات این خودرو می توان به فرمان برقی، سنسور باد لاستیک، کروز کنترل، نمایشگر ۷ اینچی مجهز به نویگیشن، سانروف، سنسور نور و باران، صندلی برقی جلو اشاره کرد.

همچنین این خودرو مجهز به سامانه ترمز abs, ebd و ba، سیستم کنترل پایداری و پیگیری از هرزگردی esc، چهار ایربگ ایمنی، دوربین دید عقب، آینه جانبی به صورت تاشو برقی، سامانه ورود بدون کلید و استارت خودرو بصورت کنترل است.

محصول جدید ایران خودرو

داخلی سازی محصول جدید ایران خودرو

محمدرضا نجفی منش، رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور اظهار کرد:‌ تارا محصول جدید ایران خودرو است که قرار است با بیش از ۹۰ درصد قطعات داخلی ساخته شود.

نجفی منش تشریح کرد: تولید انبوه این خودرو در حال آماده سازی است و این توانمندی وجود دارد که داخلی سازی آن ۱۰۰ درصدی شود. مشخصات فنی این خودرو حجم موتور ۱۶۰۰ سی سی، حداکثر توان موتور ۱۱۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه، حداکثر گشتاور ۱۵۰ نیوتن متر در ۴۸۰۰ دور در دقیقه است.

وی افزود: استاندارد آلایندگی آن یورو ۵ است. حداکثر سرعتی که می توان با این خودرو پیمود ۱۹۰ کیلومتر و شتاب صفر تا صد آن ۹.۵ است. مصرف سوخت این خودرو جدید ۶.۷ بوده و از فرمان برقی بهره مند است. صندلی برقی و رینگ های آلومینیومی، راهنمای روی آینه های جانبی از دیگر مشخصات این خودرو است.

خودرو تارا

چرا تارا روشن نشد؟

پایگاه اطلاع‌رسانی ایران‌خودرو در خصوص فیلم حاشیه رونمایی از خودرو تارا و روشن نشدن آن در این مراسم توضیح داد: روشن کردن خودرو در سالن موسوم به استایل محصولات ایران‌خودرو به دلیل بسته بودن فضا، ممنوع بوده و رعایت این موضوع به ویژه در حضور بازدیدکنندگان دارای اهمیت مضاعفی است.

در ویدئوی منتشر شده نیز مهندس حاضر در سالن استایل، به دستور مقام ارشد سالن، درحال باز کردن درب صندوق عقب خودروی تارا به منظور نمایش حجم بالای آن بوده و قصد روشن کردن خودرو را نداشته است. در همین حال خودروی دیگری بیرون از سالن استایل برای رانندگی توسط وزیر صمت آماده سازی شده بود.

تصویری از روشن نشدن چراغ عقب یک سمت این خودرو هم منتشر شده که گروه صنعتی ایران خودرو توضیحی در این خصوص نداده است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=28883

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.