• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
19

صدور حکم بازداشت ترامپ از سوی عراق با پیگیری وزرات خارجه ایران

  • کد خبر : 30061
  • 13 ژانویه 2021 - 17:09
حکم بازداشت ترامپ

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان اظهار کرد: حکم بازداشت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا با پیگیری زیادی که توسط وزارت امور خارجه و سایر نهادها صورت گرفت صادر شده است.

محمدجواد ظریف در جلسه شورای سیاستگذاری همایش بین المللی مطالبات حقوقی-بین المللی دفاع مقدس با حضور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس و فرماندهان عالی نیروهای مسلح برگزار شد، با تأکید بر اهمیت موضوع همایش و اعلام آمادگی وزارت امور خارجه برای مشارکت در آن بیان کرد: در روز برگزاری این همایش از همه سفرا و وابستگان نظامی برای حضور و حتی ارائه مقاله دعوت شود.

وزیر امور خارجه تشریح کرد: با توجه به اینکه این همایش به صورت مجازی نیز برگزار می شود،  می‌توان به صورت فراگیر از حقوقدانان و افرادی که در همایش های عادی برای حضورشان در کشور محذوراتی وجود دارد، برای ارائه مقاله و سخنرانی دعوت کرد. طی ماه‌های گذشته کلیه همایش های بین المللی وزارت امور خارجه به صورت مجازی و با هزینه به مراتب کمتر و مشارکت و استقبال بیشتر برگزار شده است و این یک فرصت به شمار می‌رود.

صدور حکم بازداشت ترامپ از سوی عراق

وی با اشاره به پیگیری وزارت امور خارجه در گرفتن محکومیت آمریکا از گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد قتل‌های فراقانونی عنوان کرد: محل پیگیری حقوقی ترور شهید سلیمانی و همراهان ایشان محاکم قضایی ایران و عراق است.

محمد جواد ظریف با اشاره به بیانیه شورای عالی قضای عراق مبنی بر صدور حکم بازداشت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل جنایت ترور فرماندهان شهید مقاومت تصریح کرد: این حکم با پیگیری زیادی که توسط وزارت امور خارجه و سایر نهادها صورت گرفت صادر شده است.

همایش بین المللی مطالبات حقوقی-بین المللی دفاع مقدس در چهار محور اصلی «تبیین عملکرد سازمان های بین المللی و منطقه ای در جنگ تحمیلی، تبیین عملکرد دولت های منطقه ای و فرامنطقه ای حامی رژیم بعث صدام در جنگ تحمیلی، تبیین خسارت ها و غرامت های ناشی از عملکرد حامیان منطقه ای و بین المللی رژیم بعث صدام درجنگ تحمیلی و پیگیری حقوقی-بین المللی ترور شهید سلیمانی از دولت آمریکا برگزار می شود.

مهلت ارسال مقالات به این همایش تا پایان دی ماه ۱۳۹۹ از طریق پایگاه اینترنتی www.paydari.ir تمدید شده است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=30061

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.