• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
33

همه‌گیری بعدی احتمالا شیوع یک قارچ کشنده است

  • کد خبر : 30923
  • 01 فوریه 2021 - 11:57
شیوع قارچ کشنده

کارشناسان سلامت در آمریکا معتقدند پس از شیوع ویروس کرونا که حال مردم گوشه گوشه جهان را ناخوش کرده است، احتمالا همه گیری بعدی شیوع یک قارچ کشنده باشد.

به عقیده این کارشناسان آمریکایی، بعد از همه گیری ویروس کرونا که تاکنون ۱۰۳ میلیون و ۵۲۸ هزار و ۸۶۵ نفر درگیر این ویروس شده اند و  مرگ دو میلیون و ۲۳۷ هزار و ۷۹۹ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است، همه گیری بعدی می تواند شیوع یک عفونت قارچی کشنده موسوم به “کاندیدا آریس” (Candida auris) باشد که این نوع قارچ یک عامل “بیماری زای کامل” توصیف شده است.

بنابر اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها در آمریکا، این قارچ می تواند کشنده باشد بویژه اگر به جریان خون نفوذ کند که معمولا از طریق کاتتر یا لوله های دیگری که در بیمارستان و مراکز درمانی در بدن قرار می گیرند، اتفاق می افتد.

یوحنا رودز، متخصص اپیدمیولوژی از امپریال کالج لندن که در سال ۲۰۱۶ به مقابله با شیوع بیماری کاندیدا آریس در انگلیس کمک کرد، در این باره اظهار کرد: این عامل بیماری زا اولین بار در سال ۲۰۰۹ شناسایی شد و تقریبا در برابر داروهای ضد قارچ نفوذناپذیر است.

یوحنا رودز تشریح کرد: تنها مقاومت قارچ در برابر داروها نیست که آن را ویژه می سازد. یکی از مواردی که این بیماری را بسیار ترسناک می سازد این واقعیت است که می تواند برای مدت طولانی روی سطوح باقی بماند و در برابر داروها مقاومت کند.

به گفته کارشناسان، تولید سلاح های موثر در برابر عوامل بیماری زا همچون کاندیدا آریس پیش از اینکه به بیماری همه گیر بعدی تبدیل شود، بسیار مهم است.

محققان خاطرنشان کردند: لازم است برای انجام تحقیقات در این رابطه و کسب آمادگی برای مقابله با تمامی انواع پاتوژن ها سرمایه گذاری شود.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=30923

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.