• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
31

آموزش تبدیل فایل pdf به word

  • کد خبر : 31283
  • 08 فوریه 2021 - 17:04
تبدیل فایل pdf به word

طریقه ی تبدیل فایل pdf به word یکی از موضوعاتی است که همواره سد راه مطالعات پروژه های تحقیقاتی برای دانشجویان قرار گرفته است.  اما تبدیل فایل پی دی اف به ورد در چند سال اخیر به دشواری گذشته نیست. تنها باید با اصول انجام این کار و راهکارهای کاربردی آن آشنا باشید. در ادامه به شما می گوییم برای تبدیل فایل پی دی اف به ورد چه باید کرد.

شرایط اصلی تبدیل فایل pdf به word

تبدیل فایل pdf به word‌ زمانی دشوار می شود که توجهی به شرایط اصلی آن نداشته باشید. اگر فایل PDF به صورت عکس ذخیره شود و حالت متن و تکست نداشته باشد، هیچ راهی برای تبدیل آن به متن یا فایل ورد وجود ندارد. از طرفی اگر پس از تبدیل پی دی اف به ورد شاهد بهم ریختگی حروف هستید و یا کیفیت آنچه در ورد مشاهده می شود هیچ شباهتی به پی دی اف اصلی ندارد هم باید از پروسه ی تبدیل فایل منصرف شوید. در واقع نکته ی کلیدی تبدیل پی دی اف به ورد، بررسی وضعیت فایل مربوطه است.

روش های تبدیل فایل پی دی اف به ورد

استفاده از مرورگر کروم برای پی دی اف هایی با متون فارسی

اگر فایل پی دی افی که می خواهید آن را به ورد تبدیل کنید، دارای متن فارسی است، از مرورگر کروم استفاده کنید. مرورگر کروم یکی از بهترین ابزارهای موجود در دنیای اینترنت با قابلیت های مختلف است. کافی است گوگل کروم را باز کنید و فایل PDF فارسی مورد نظر را به درون گوگل کروم بکشید. سپس به سادگی متن فارسی را انتخاب کنید و در فایل WORD کپی نمایید. با این کار متن فارسی بدون هیچ گونه مشکل و یا بهم ریختگی در نمایش کاراکترها کپی می شود. ممکن است لازم باشد کمی ویرایش در فونت ها و سطرهای مختلف انجام دهید. بهتر است پس از تبدیل فایل pdf‌ به word‌ آن را بررسی کنید.

تبدیل فایل پی دی اف به ورد

تبدیل فایل پی دی اف به ورد از طریق سایت های آنلاین

یکی دیگر از روش هایی که برای تبدیل فایل pdf به word کاربرد دارد، استفاده از سایت های آنلاین است. این سایت ها به صورت آنلاین با سرویس های مشابهی شما را در راستای تبدیل فایل یاری می کنند. اما اگر متن پی دی اف شما موضوع محرمانه ای است، شاید بهتر باشد از این سایت ها صرف نظر کنید. هیچ گاه پایان نامه ی خود را در چنین وب سایت هایی قرار ندهید.

تبدیل فایل pdf به word

استفاده از قابلیت های موجود در نرم افزار ورد

اگر از نسخه ی به روز برنامه ی ورد استفاده می کنید؛ در بخش files می توانید پروسه ی تبدیل فایل pdf به word را کنترل نمایید. از قسمت بالایی ورد سمت چپ روی منوی Files کلیک کنید. سپس فایل Pdf را (به کمک گزینه browse) انتخاب کرده و Ok کنید تا فایل PDF به صورت ورد باز شود

تبدیل فایل pdf به word
لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=31283

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.