• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
18

دختر حاکم دبی توسط پدرش به گروگان گرفته شده است!

  • کد خبر : 31594
  • 17 فوریه 2021 - 10:43
دختر حاکم دبی گروگان پدرش

 لطیفه بنت محمد آل مکتوم ، دختر حاکم دبی که دو سال پیش قصد فرار از خانه و کشورش را داشت اما توسط نیروهای پدرش به امارات بازگردانده شد می گوید که مانند یک گروگان در یک ویلای محاصره شده نگهداری می‌شود.

شاهزاده لطیفه بنت محمد آل مکتوم ، ۳۴ ساله در سال ۲۰۱۸ تلاش کرد با کمک یک مقام اطلاعاتی سابق فرانسه که در قایقی منتظر او بود از طریق دریا  از امارات فرار کند، اما نیروهای کماندو او را در مقابل سواحل هند بازداشت کردند بنا به تایید خواهر لطیفه، او در دبی در حبس به سر می‌برد و نیروهای پدرش او را تحت نظر دارند و مواد مخدر به او می‌دهند.

دختر حاکم دبی پدرش را به‌ گروگان گیری متهم‌ کرد

شبکه تلویزیونی بی بی سی ویدیویی از لطیفه بنت محمد آل مکتوم ، دختر جوان حاکم دبی منتشر کرده است که او در این فیلم می‌گوید: «من مثل یک گروگان در ویلایی که به زندان تبدیل شده بازداشت هستم. نیروهای پلیس خبرم دادند که من همه عمرم در زندان خواهم ماند و دیگر خورشید را نخواهم دید. من هر روز نگران جانم و سلامتی‌ام هستم».

شاهزاده لطیفه بنت محمد آل مکتوم در ادامه گفته است: «این ویلا در محاصره نیروهای پلیس است و  سه نیروی پلیس خارج ویلا و دو نیرو هم در داخل آنجا را کنترل می‌کنند».

کمیساریای عالی سابق حقوق بشر و رئیس جمهور ایرلند هر دو خواستار اقدامات بین‌المللی برای تعیین وضعیت فعلی و محل اقامت لطیفه شدند. او یکسال پس از دستگیری به طور مخفیانه به یک گوشی همراه دسترسی پیدا کرده بود و پیام‌های خود را در دستشویی ضبط می‌کرد؛ آن تنها دری بود که می‌توانست ببندد!

شیخ محمد آل مکتوم، حاکم دبی و نایب رئیس کشور امارات، یکی از ثروتمندترین سران کشورهای جهان است. او که در ساخت شهری مدرن و پیشرفته موفق بوده تحمل هیچ صدای مخالفی را ندارد؛ فعالان حقوقی می‌گویند سیستم قضایی دبی به راحتی می‌تواند علیه زنان تبعیض قائل شود.

فرار همسر حاکم دبی از امارات به لندن

شاهزاده «هیا بنت الحسین» همسر حاکم دبی و دختر حسین پادشاه درگذشته اردن (خواهر ناتنی عبدالله دوم، شاه کنونی اردن) نیز تیر ماه ۱۳۹۸  به همراه «زاید» پسر ۷ ساله و «آل جلیله» دختر ۱۱ ساله‌اش به طور مخفیانه به آلمان گریخت.

لطیفه بنت محمد آل مکتوم

دبی وضعیت لطیفه را عادی جلوه میداد تا زمانی که فرار هیا و فرزندانش پرده از تنش داخلی خانواده آل مکتوم برداشت. در پی این اتفاق دیوان عالی انگلستان با صدور احکامی در تلاش برای آشکار کردن حقیقت در امارت دبی، از دستورات اجباری شیخ محمد برای بازگرداندن لطیفه و شمسه (خواهر بزرگتر که او نیز قبلا تلاش ناموفقی برای فرار داشته) پرده برداشت.

دادگاه روشن کرد که شیخ محمد این دو زن جوان را از آزادی محروم کرده و اکنون با قطع ارتباط لطیفه نگرانی‌ها درباره وضعیت او شدت یافته است. تصمیم به انتشار پیام‌های لطیفه کار دشواری برای دوستانش بود اما آنها امیدوارند این اتفاق به روشن شدن وضعیت وی کمک کند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=31594

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.