• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
15

خودکشی ساناز ۱۳ ساله و علی ۱۶ ساله در دیشموک + فیلم

  • کد خبر : 31615
  • 17 فوریه 2021 - 15:24
خودکشی در دیشموک

ساناز ، دختر ۱۳ ساله اهل روستای ده قاضی دیشموک بعد از جر و بحث کودکانه با برادر کوچکترش خودکشی کرد. همچنین هفته قبل پسر ۱۶ ساله به نام علی در دیشموک دست به خودکشی زد.

خودکشی ساناز ۱۳ ساله در دیشموک

ساناز فقط ۱۳ سال داشت. او فرزند اول خانواده بود و دو برادر کوچکتر از خودش دارد. همین هفته قبل زمانی که او خودش را در خانه شان حلق آویز کرد و جان باخت، اهالی ده قاضی،روستای محل زندگی ساناز در بخش دیشموک استان کهگیلویه و بویراحمد در شوک و ناباوری فرو رفتند.

حرف و حدیث ها زیاد بود و هرکس حرفی در مورد این اقدام ساناز می زد.اما دهیار روستای ده قاضی دیشموک در مورد علت خودکشی ساناز ۱۳ ساله گفت: «از خانواده ساناز شنیدم که دخترشان قبلا تهدید کرده بود که خودکشی می کند.او روز قبل از حادثه با برادرش بحث کرده بود و مادر خانواده به بچه هایش تذکر داده بود.همین اتفاق باعث دلخوری ساناز و تصمیم هولناک او شد.»

خودکشی علی ۱۶ ساله در دیشموک

علی نام نوجوان ۱۶ ساله ای بود که در آخرین استوری خود نوشته بود دنیا دیگر جای خوبی برای زندگی نیست. اما دوستان او فکرش را هم نمی کردند که این استوری خبر از جرقه یک تصمیم هولناک داده باشد. هنوز چند ساعتی از استوری علی نگذشته بود که او با شلیک گلوله به سر خود خودکشی کرد و جانش را از دست داد. هنوز کسی نمی داند انگیزه اصلی این نوجوان از این اقدام چه بوده است.

دیشموک نیازمند اورژانس اجتماعی است

دهیار روستای دیشموک از فرهنگ های قدیمی و ازدواج های مصلحتی و اجباری در این روستا گلایه دارد. او می‌گوید هنوز هم در این روستا اگر یکی از ساکنان به رحمت خدا برود، عزاداری و شیون و سیاه پوشی تا یک سال ادامه دارد.

وی درخصوص وضعیت روستا بیان کرد:«وضعیت نشاط روستا خیلی بد است. اینجا امکانات رفاهی مثل پارک نداریم. نوجوانان در فضای مجازی زرق و برق پوشالی زندگی افراد دیگر را می بینند و شاید احساس کنند فاصله زیادی با رویاهایشان دارند. از طرفی فرهنگ مردم فضای غمباری را ایجاد کرده است که همه این ها نیاز به فرهنگ سازی دارد تا شاهد چنین فجایعی مثل مرگ ساناز و علی بر اثر خودکشی در دیشموک نباشیم. کاش کسی به فکر کار فرهنگی باشد و اورژانس اجتماعی داشته باشیم.»

۶۰ مورد خودکشی در دیشموک طی سه سال گذشته

در یک ماه اخیر دو مرد و یک دختر ۱۱ ساله، هفته گذشته یک پسر ۱۷ ساله، و امروز هم خبر خودکشی ساناز ۱۱ ساله از دیشموک بیش از پیش جلب توجه می کند و دلها را خدشه می اندازد. همچنین مستندات حاکی از آن است که طی چند سال اخیر بیش از ۶۰ خودکشی در دیشموک اتفاق افتاده است.

خودکشی و خودسوزی زنان دیشموکی که سالهاست تبدیل به پدیده ای جامعه شناختی و اپیدمی در میان زنان شده و پس از ایلام جایگاه دوم خودکشی در کشور را به خود اختصاص داده، به دلیل مسائل مختلفی از جمله فقر اقتصادی، فقر فرهنگی، بی سوادی، ترک تحصیل دختران، فعالیت های سخت روزانه اتفاق می افتد. از طرفی مشکلات زیرساختی و نبود امکانات رفاهی نیز به این مسئله دامن می زند.

قطعا چنین شهرستانی بیش از هر چیزی به توسعه زیرساخت های رفاهی، اشتغال، فعالیت خیرین، اورژانس اجتماعی، افزایش تعداد مشاورین و روانشناسان رایگان، کارگاه های مشاوره، ایجاد نشاط اجتماعی، سالن های ورزشی، سوادآموزی و … نیازمند است.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=31615

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.