• امروز : چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 9 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 17 April - 2024
17

ترفندی برای جلوگیری از پر شدن حافظه گوشی آیفون

  • کد خبر : 31730
  • 20 فوریه 2021 - 17:22
جلوگیری پر شدن حافظه گوشی آیفون

یکی از مشکلاتی که در گوشی های مختلف آیفون اپل دیده می شود، پر شدن حافظه است. گوشی های اپل امکان افزایش مموری توسط کارت های حافظه را ندارند. از طرفی استفاده از آیکلود برای بسیاری از کاربران عادی اپل گنگ و نامفهوم است. متاسفانه این موضوع در حالی است که گاهی حتی اتصال آیفون به رایانه و خالی کردن حافظه ی آن هم دردسرساز می شود. در ادامه به بیان راهکارهای ساده ای برای جلوگیری از پر شدن حافظه گوشی آیفون می پردازیم.

حافظه ی محدود گوشی های اپل پس از چند سال استفاده از آن ها می تواند سد راه ثبت و ضبط عکس و ویدئوی جدید باشد. هشدارهای مرتبط با پر شدن حافظه یکی از شکایت های کاربران اپل از گوشی های آن است. حتی اگر بالاترین ظرفیت را برای خرید آیفون انتخاب کنید، باز هم امکان پیدایش مشکل پر شدن حافظه وجود دارد. جلوگیری از مشکل پر شدن حافظه ی iphone موضوع مهمی است که برای استفاده از آیفون های جدید و قدیمی اپل باید به آن دقت داشته باشید.

جلوگیری پر شدن حافظه گوشی آیفون

۵ راهکار ساده برای جلوگیری از پر شدن حافظه گوشی آیفون

بررسی بخش Storage

اصلی ترین راهکار جلوگیری از پر شدن‌ حافظه گوشی آیفون‌ بررسی پی در پی بخش Storage از داخل منوی General است. میزان استفاده از هر اپلیکیشن و قابلیت های دستگاه به طور دقیق در این بخش قابل رویت است. بهتر است برای خالی کردن حافظه ی گوشی به سراغ قسمتی بروید که نسبت به سایر بخش های مشخص شده، حجم بیشتری از حافظه ی دستگاه را به خود اختصاص داده است.

جلوگیری پر شدن حافظه گوشی آیفون

پاک کردن کش اپلیکیشن های پیام رسان

اپلیکیشن های پیام رسان مانند تلگرام و واتساپ حجم زیادی از گوشی آیفون شما را درگیر می کنند. برای جلوگیری از پر شدن حافظه گوشی آیفون باید کش چنین اپلیکیشن هایی را پس از مدتی استفاده پاک کنید. با خیالی آسوده این کار را انجام دهید. در صورتی که چت مرتبط با دیتاهای داخل کش را پاک نکرده باشید، امکان ریکاوری ساده ی آن ها وجود خواهد داشت و در واقع با پاک کردن کش شما چیزی از دست نخواهید داد.

جلوگیری پر شدن حافظه گوشی آیفون

حذف و نصب دوباره ی اپلیکیشن های آیفون

یک راهکار بسیار ساده و پیش پا افتاده برای جلوگیری از پر شدن حافظه گوشی آیفون، حذف کردن برخی از نرم افزارهای حجیم و سنگین و نصب دوباره ی آن ها است. این کار را برای اینستاگرام و برنامه های سنگین ادیت عکس و فیلم انجام دهید. البته به خاطر داشته باشید که مسلما با حذف اپ، حالت های شخصی سازی شده ی اپلیکیشن نیز پاک خواهد شد. مگر آنکه کلیه ی تنظیمات مورد نیاز شما داخل یک اکانت مشخص گنجانده شده باشد.

جلوگیری پر شدن حافظه گوشی آیفون

غیر فعال کردن Photo Stream

Photo Stream یکی از قابلیت های آیفون و آیپدهای اپل است که برای بکاپ گیری و سینک کردن عکس ها و ویدئوهای گرفته شده کاربرد دارد. با فعال بودن این قابلیت، بکاپ گیری در آیپدها و آیفون هایی که به یک اپل آیدی متصل هستند؛ صورت می پذیرد. برای در اختیار گرفتن یک فضای یک گیگابایتی و جلوگیری از پر شدن حافظه گوشی آیفون پیشنهاد می کنیم این گزینه را غیرفعال کنید.

جلوگیری پر شدن حافظه گوشی آیفون

حذف کوکی ها و دیتاهای safari

اگر از مرورگر پیش فرض آیفون یعنی safari استفاده می کنید، احتمالا حجم زیادی از حافظه ی دستگاه شما درگیر اطلاعات این مرورگر است. برای دستیابی به حجم فضای مورد نظر و حل پر شدن حافظه آیفون به Settings > Safari رفته و بر روی Clear History and Website Data > Clear History and Data تپ کنید تا اطلاعات اضافی و کش شده را به آسانی حذف شوند.

جلوگیری پر شدن حافظه گوشی آیفون
لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=31730

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.