• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
10

محمد محرابی ، قهرمان کشتی فرنگی آسیا و برنز جهان چوپانی می‌کند!

  • کد خبر : 31986
  • 27 فوریه 2021 - 12:46
چوپانی قهرمان کشتی فرنگی

محمد محرابی ، قهرمان کشتی فرنگی آسیا و برنز جهان می‌گوید: پدرش جانباز بوده و فوت کرده و مجبور است که چوپانی کند.

محمد محرابی بیان کرد: متاسفانه پس از رقابت‌های کشتی قهرمانی نوجوانان جهان و بازگشت به زادگاهم پلدختر برخی بی‌مهری‌ها از سوی مسئولان ورزشی شهر و استانم موجب شد تا به کوچ اجباری تن دهم و برای دست‌یابی به اهداف ورزشی‌ام راهی استان البرز شوم‌.

وی افزود: در آخرین رویداد ورزشی پیش از شیوع ویروس کرونا توانستم در رقابت‌های انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی امید به عنوان نخست دست یابم اما با بدشانسی تمام و باخت در پیکارهای انتخابی درون اردویی نتوانستم راهی مسابقات جهانی زیر ۲۳ سال شوم. هرچند که می‌دانم با این شرایط اگر امروز مدال امیدهای جهان را نیز داشتم نمی‌توانست ذره‌ای به رفع مشکلات و گرفتاری‌هایم کمک کند.

این مدال آور کشتی در ادامه تشریح کرد: پدرم از جانبازان جنگ تحمیلی بود و سال‌ها قبل فوت شد و تنها دارایی ما یک خانه در پلدختر نیز در سیل به صورت صد درصد تخریب و توفیق اجباری شامل حالم شد و بار دیگر راهی شهرم شدم تا بتوانم در عملیات ساخت و ساز کمک حال خانواده باشم و حداقل پول کمتری را به کارگر بدهیم‌.

ماجرای شغل چوپانی محمد محرابی برای امرار معاش

محرابی اظهار کرد: یک سالی می‌شود که از سر اجبار و تامین بخشی از نیازهای زندگی در کنار تحصیل در دانشگاه مجبورم از گوسفندان مواظبت کنم و به چوپانی مشغولم. گوسفندان یکی از بستگانمان است و تنها در ازای چوپانی مبلغی را ماهیانه دریافت می‌ کنم.

این قهرمان کشتی نوجوانان جهان اضافه کرد: پلدختر شهر کوچکی است و کار نیز به سختی پیدا می‌شود و اگر شغلی باشد اولویت با منِ ورزشکار نیست. هر روزی که به چوپانی مشغول هستم احساس می‌کنم از اهداف ورزشی‌ام دور و دورتر می‌شوم اما چاره دیگری ندارم.

محمد محرابی در پایان عنوان کرد: شاید نمی‌ شود به تنهایی و دست خالی به جنگ روزگار و سرنوشت رفت، امیدوارم بتوانم روزی به خوش ‌رنگ ‌ترین مدال‌ های جهانی و المپیک دست یابم و این روز‌های سخت و تلخ را به فراموشی بسپارم.

بیوگرافی محمد محرابی

محمد محرابی متولد ۱۳۷۸ شمسی در شهر پلدختر است و درخشش در رقابت های کشوری و بین المللی از جمله مسابقات جام کشور آذربایجان (باکو) را در کارنامه خود دارد.

محمد محرابی کشتی گیر فرنگی کار اهل پلدختر در سال ۱۳۹۵شمسی، با کسب نشان طلای مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا (در سالن دانشگاه ورزشی شهر تایچونگ کشور چین تایپه و در سه وزن کشتی فرنگی و دو وزن کشتی آزاد) توانست بر سکوی  قهرمانی وزن ۴۶ کیلوگرم  قرار بگیرد. وی در این مسابقات در دور اول استراحت داشت، ولی در دور دوم توانست با چیرگی بر کشتی گیر تایوانی به نام جویی یانگ کایو با نتیجه  ۸ بر صفر به دور سوم راه یابد. در دور سوم هم با شکست دادن کشتی گیر چینی به نام زیلونگ سیونگ از کشور چین با نتیجه ۱۰ بر ۳ با اقتدار به فینال راه یافت. سرانجام در فینال این مسابقات توانست کشتی گیر توانمند ژاپنی که از چهره های برجسته کشتی ژاپن و جهان بود را مغلوب کند وبا اقتداری مثال زدنی بر سکوی قهرمانی رقابت های کشتی نوجوانان فرنگی  آسیا قرار بگیرد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=31986

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.