• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
18

سوء استفاده مدیران آبادان از سهمیه واکسن پاکبانان | واکنش وزیر بهداشت

  • کد خبر : 33473
  • 17 آوریل 2021 - 11:19
استفاده مدیران آبادان از واکسن پاکبانان

با تایید خبری مبنی بر سوء استفاده مدیران شهرداری آبادان از سهمیه واکسن پاکبانان ؛ وزیر بهداشت دستور عزل فوری معاون بهداشتی و مدیران ناظر بر اجرای برنامه ایمن‌سازی را صادر کرد.

در چند روز گذشته اخباری مبنی بر استفاده‌ برخی اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری آبادان از سهمیه واکسن پاکبانان در محافل خبری و فضای مجازی منتشر شد که تلاش خبرنگار برای راستی‌آزمایی این موضوع با عدم پاسخگویی برخی نهادهای مسؤول بی پاسخ ماند.

اما رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در یک گفت‌وگوی تلویزیونی، استفاده برخی مدیران و اعضای شورای شهر آبادان از سهمیه واکسن پاکبانان را تأیید کرد.

این اعضا و مدیران شهرداری آبادان، توسط واکسن روسی «اسپوتنیک وی» خود را واکسینه و دوز نخست آن را دریافت کرده‌اند.

از ۱۰۴ نفری که واکسن در آبادان دریافت کردند ۸ نفر از مدیران شهرداری بودند، ۲۴ نفر هم شهروندانی که دارای بیماری زمینه ای بودند.

دکتر سلمان زاده درخصوص سوء استفاده مدیران شهرداری آبادان از سهمیه واکسن پاکبانان اظهار کرد: با توجه به اینکه افراد ماسک بر چهره داشتند، شناسه آنان برای همکاران ما مشخص نشده اما نامشان در فهرست ارسالی از سوی شهرداری قرار دارد. این در حالی است که شهردار آبادان اعلام کرد: خود پاکبانان خواستند که مسئولان هم واکسن بزنند.

همچنین محمود رضا شیرازی بین کرد: یکی از مسوولان شهرداری آبادان بعد از تزریق واکسن، حالش بد می شود و به کرونا مبتلا می شود. او به تهران منتقل شده و تحت نظر است. خون این فرد لخته شده و ریه اش هم بیش از ۳۵ درصد درگیر می باشد.

واکنش نمکی به سوء استفاده مدیران آبادان از سهمیه واکسن پاکبانان

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پی سوء استفاده برخی از مدیران ‌و کارمندان شهرداری آبادان در راستای تخصیص سهمیه واکسن به پاکبانان در نامه‌ای به رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان، دستور عزل معاون بهداشتی و مدیران‌ ناظر بر اجرای برنامه ایمن سازی در اسرع وقت را صادر کرد.

متاسفانه با خبر شدیم که بعضی از مدیران ‌و کارمندان منتسب به شهرداری آبادان در راستای تخصیص سهمیه واکسن به پاکبانان از این حرکت خداپسندانه و خیرخواهانه برای گروهی که در معرض شدید آلودگی با پسماندهای آلوده قرار دارند، سوء استفاده و واکسن تزریق نموده‌اند. این در حالی است که تاکنون مسئولین ارشد وزارتخانه که مستمراً در بازدیدهای میدانی در معرض گرفتاری با ویروس می‌باشند و به عنوان گروه اولویت‌دار پزشکی حق استفاده از واکسیناسیون را دارند به نفع نیازمندان دیگر، از این حق قانونی، شرعی و عرفی خود گذشتند. گروهی که در اولویت‌های سوم و چهارم می‌باشند چنین سوءاستفاده‌ای نموده‌اند. لذا ضروری است در اسرع وقت موارد زیر اجرا شود:

۱- معاون بهداشتی و مدیران ناظر بر اجرای برنامه ایمن‌سازی در اسرع وقت عزل گردند.

۲-  کلیه کسانی که عامداً با این رفتار غیر منصفانه و سوء استفاده همراهی کرده‌اند و کسانی که به نحو ناشایست و ناعادلانه واکسینه شده‌اند، به مراجع قانونی معرفی شوند.

۳- نتیجه حداکثر تا پایان وقت اداری فردا شنبه ۱۴۰۰/۱/۲۸ به اینجانب گزارش شود.

بدیهی است هرگونه تکرار مورد فوق‌ الذکر با برخورد محکم‌تری مواجه خواهد شد.

دادستان آبادان قول برخورد قانونی با متخلفان را داد

دادستان آبادان در گفتگو با خبر ساعت ۲۳ شبکه آبادان: چنانچه احراز شود که هر شخص حقیقی یا حقوقی از موقعیت شغلی خود سوء استفاده کرده و به جای پاکبانان خود را واکسینه کرده باشد بدون هیچ گونه مماشاتی با آنها برخورد قانونی لازم خواهد شد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=33473

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.