• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
17

انفجار موشک در نزدیکی تأسیسات هسته ای «دیمونا» در فلسطین اشغالی

  • کد خبر : 33740
  • 22 آوریل 2021 - 9:05
انفجار موشک در تأسیسات هسته ای دیمونا

منابع خبری بامداد پنجشنبه از شنیده شدن صدای انفجار موشک در نزدیکی تأسیسات هسته ای دیمونا رژیم صهیونیستی خبر دادند.

خبرگزاری فلسطینی شهاب گزارش داد: «آژیرهای هشدار در نقب اشغالی به صدا درآمدند. پس از به صدا درآمدن آژیرهای هشدار دهنده در شهرک‌های نزدیک نوار غزه ، صدای انفجار مهیبی شنیده شده است».

این خبرگزاری نوشت: «شهرک‌نشینان صهیونیست در شبکه‌های اجتماعی نوشته‌اند که پس از به صدا درآمدن آژیرهای هشدار در اطراف نوار غزه ، انفجاری در جنوب کرانه باختری شنیده شده است».

خبرنگار الجزیره در فلسطین اشغالی، به نقل از ارتش رژیم صهیونیستی موشک شلیک شده به منطقه‌ای در نزدیک رئاکتور هسته‌ای دیمونا را از نوع اس اس ۵ عنوان کرد.

ولید العمری درخصوص انفجار موشک در نزدیکی تأسیسات هسته ای دیمونا رژیم صهیونیستی اعلام کرد: بر اساس بیانیه ارتش اسرائیل این موشک از سوریه و به سمت اهدافی در بلندی‌های جولان شلیک شده بود، اما به منطقه‌ای در حوالی دیمونا یعنی نقب اصابت کرد، به همین دلیل در منطقه اصابت موشک، آژیر‌های خطر به صدا در آمدند.

وی ادامه داد: البته بیانیه ارتش مشخص نکرد که آیا این موشک در مسیر حرکتش با سامانه‌های ضد موشک هدف قرار گرفته یا آنکه بدون مزاحمتی در منطقه نقب فرود آمده است.

خبرنگاران صهیونیست گزارش دادند، از منطقه مابین «بئر السبع» و «دیمونا» در جنوب فلسطین اشغالی صدای آژیر هشدار حمله موشکی شنیده می‌شود که به گفته آنها، این منطقه برای حملات موشکی معمول نیست.

 انفجار موشک در نزدیکی تأسیسات هسته ای دیمونا رژیم صهیونیستی

خبرنگار روزنامه «جروزالم‌پست» نوشت: «صدای چندین انفجار در اورشلیم (قدس اشغالی)، مودیعین، رخووت، کریات اونو، بئر السبع و چند منطقه دیگر به گوش می‌رسد. گزارش‌هایی از به‌کار رفتن سامانه پدافندی پاتریوت نیز منتشر شده است».

وبگاه اسرائیلی «۰۴۰۴» گزارش داد: «یک موشک زمین به هوا که از سوریه به سمت یک هواپیمای [اسرائیلی] شلیک شده بود، در نقب اشغالی فرود آمد و سامانه‌های پدافندی اسرائیل موفق به مقابله با آن نشدند».

خبرنگار شبکه «صدای آمریکا» نیز نوشت: «این در حالی است که اسرائیل به‌تازگی سامانه‌های پدافند هوایی در اطراف راکتور اتمی دیمونا و بندر ایلات را به دلیل نگرانی از حملات موشکی یا پهپادی، تقویت کرده بود».

گفتنی است؛ روز چهارشنبه، منابع صهیونیستی گزارش دادند که در یکی از کارخانه‌های امنیتی حساس در فلسطین اشغالی انفجاری مهیب به وقوع پیوسته است.(اینجا بخوانید)

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=33740

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.