• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
23

ضرب و شتم دو آتش‌نشان در مشهد در پی آتش‌سوزی بازار مصلی

  • کد خبر : 34025
  • 28 آوریل 2021 - 14:06
ضرب و شتم آتش نشان مشهدی

شهردار مشهد در پست اینستاگرامی از ضرب و شتم ۲ آتش نشان مشهدی ، حین ماموریت اطفاء حریق در بخشی از انبارهای خشکبار انتهای بلوار مصلی مشهد خبر داد.

با گزارش وقوع آتش سوزی در انبار خشکبار بلوار مصلی مشهد به مرکز فرماندهی ۱۲۵، آتش نشانان بعد از گذشت دو دقیقه به محل حادثه میرسند و با توجه به گستردگی آتش سوزی درخواست نیروی کمکی می‌کنند، که نیروی های کمکی نیز بعد از ۶ دقیقه به آنجا می‌رسند. اما مالکان این انبار که در آن آتش سوزی رخ داده است با ادعای اینکه آتش نشانان دیر به محل حادثه اعزام شده‌اند، به دو نفر از آتش نشان های مشهدی حمله می‌کنند و آنها را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند.

اظهارات شهردار مشهد درخصوص ضرب و شتم ۲ آتش نشان مشهدی

متن کامل یادداشت شهردار مشهد به شرح زیر است:

«داشتم توی مسیر بازدید شبانه از پروژه‌های در حال اجرا پست اینستاگرامی امشب رو می نوشتم که آقای نعمتی مدیرکل حراست شهرداری مشهد خبر از حریق گسترده در بخشی از انبارهای خشکبار انتهای بلوار مصلی داد؛ بازدیدهام رو کنسل کردم و به سمت محل حادثه رفتم. زمانی که رسیدم خداروشکر حریق تا حد زیادی کنترل شده بود و همکاران آتش‌نشان درگیر دودگرفتگی شدید و کامل کردن اقدامات ایمنی بودند

انصاف بچه ها خوب عمل کرده بودند و شاید اگر کمی تعلل کرده بودن کل انبارهای انتهای مصلی طعمه حریق می‌شد. دمشون گرم و بی نهایت ازشون ممنونم، اما موضوعی که واقعا برام ناراحت‌کننده بود، گزارش همکارانم در آتش‌نشانی بود. واقعیت این که ابتدا باورم نشد ولی بعد از تحقیق دیدم که متاسفانه واقعیت داره.

ماجرا از این قرار هست که فردی ساعت ۲۱:۳۱ با مرکز فرماندهی ۱۲۵ تماس میگیره و خبر از حریق انبارها میده. ساعت ۲۱:۳۳ یعنی دو دقیقه بعد دو دستگاه خودروی آتش‌نشان به محل می‌رسند و با مشاهده گستردگی حریق درخواست نیروی کمکی می‌کنند که ۲۵ خودرو از ۱۶ ایستگاه مجاور ظرف ۶ دقیقه بعد به محل می رسند.

نکته ناراحت کننده اینکه مالکان محل و عوامل شون زمانی که به محل می‌رسند و حجم بالای حریق رو می‌بینند با ادعای اینکه آتش‌نشانان دیر رسیدند به سمت همکاران ما حمله‌ور شدند و به‌ویژه دو نفر از آتش‌نشان‌های باتجربه آقایان احمد صفاییان و امیر ناظر آبادی رو به شدت مورد ضرب و شتم قرار میدن که متاسفانه تا این لحظه هنوز در اورژانس و مشغول مداوا هستند.

واقعا این اتفاق رو نمی‌تونم درک کنم؛ حتی به فرض اینکه همکاران ما به هر دلیلی دچار تاخیر شده بودند (که اینطور نبوده و نیروها ظرف دو دقیقه به محل حادثه رسیدند) چرا چنین برخورد زشتی باید شکل بگیره؟ متاسفانه موارد اهانت از سوی افراد خسارت دیده به همکاران ما زیاده ولی این که این چنین ضرب و شتمی شکل بگیره، بی انصافی در حق زحمات عزیزان همکارانم هست.

وظیفه خودم میدونم از همه همکاران اتش‌نشانم بابت رفتارهای این چنینی عذرخواهی کنم و مطمئنم که همچنان صبورانه و به عشق مردم نازنین شهرمون وظایف خودشون رو با تمام توان انجام خواهند داد، چرا که خداوند بیناست و به موقع خودش زحمات و جانفشانی‌های آتش نشانان رو جبران خواهد کرد».

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=34025

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.