• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
11

حملات پهپادی گسترده یمن به ۲ فرودگاه سعودی

  • کد خبر : 3432
  • 26 ژوئن 2019 - 4:47

نیروهای ارتش یمن و انصارالله بار دیگر با حمله به دو فرودگاه سعودی «ابها» و «جازان»، آشیانه جنگنده‌های عربستان سعودی و اهداف نظامی آن را هدف قرار دادند.عضو شورای عالی سیاسی یمن این عملیات را پاسخی طبیعی به تجاوز مستمر ۵ ساله علیه یمن خوانده است.

به گزارش پایگاه خبری دخالت به نقل از المسیره ، یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، سه‌شنبه شب بار دیگر با پهپادهای «قاصف K2» عملیات گسترده‌ای علیه اهدافی در فرودگاه‌های منطقه‌ای أبها و جیزان را هدف قرار دادند.

الحوثی: عملیات ما پاسخی طبیعی به تجاوز مستمر سعودی است

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این رابطه گفت که در این حملات پهپادی، آشیانه‌های جنگنده‌ها و اهداف نظامی سعودی‌ها در دو فرودگاه مزبور هدف قرار گرفتند.

سخنگوی ارتش یمن و انصارالله تاکید کرد که دو فرودگاه سعودی مذکور هدف عملیات دقیق نیروهای پهپادی یمن قرار گرفتند.

وی افزود: فرودگاه‌های ابها و جازان در پاسخ به جنایت‌های ائتلاف متجاوز در حق ملت یمن و محاصره مداوم این کشور صورت گرفت.

یحیی سریع بار دیگر از «غیرنظامیان و شرکت‌ها در عربستان خواست  از فرودگاه‌ها و پایگاه‌های نظامی کشور دور بمانند؛ چرا که این مکان‌ها ناامن هستند و تا زمانی‌که تجاوزات دشمن متوقف و محاصره رفع نشود، در معرض حملات ما قرار دارند.»

در همین راستا، مراکز نظارت بر ترافیک هوایی از توقف پروازها از فرودگاه‌های ریاض، جده، الدمام و الطائف به فرودگاه‌های أبها و جیزان خبر داد.

این چندمین باری است که فرودگاه‌های جازان و ابها طی یک ماه اخیر هدف حملات موشکی و پهپادی یمن قرار می‌گیرند.

یکشنبه‌شب گذشته نیز دو فرودگاه سعودی ابها و جازان در عملیات پهپادی نیروهای یمنی هدف حمله قرار گرفته بودند.

یمن از سال ۲۰۱۵ (فروردین ۹۴) و آغاز حملات ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان و امارات، وضع بحرانی و فاجعه آمیزی دارد؛ حملات بی امانی که در جریان آن ده‌ها هزار غیر نظامی کشته و صدها هزار تن دیگر از جمله کودکان زخمی و آواره شده‌اند.

حملات پهپادی گسترده یمن به فرودگاه‌های أبها و جیزان

«محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی، سه‌شنبه شب در مصاحبه با تلویزیون «العربی» خاطرنشان کرد، این دشمن است که با استفاده از انواع تسلیحات حتی سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی تنش‌ها را افزایش می‌دهد.

الحوثی گفت: «ما تنها در برابر تجاوز مستمر به کشورمان مقابله می‌کنیم و در این زمینه تمام تلاش‌های‌مان را به کار خواهیم گرفت و با آن تعامل می‌کنیم.»

این مقام یمنی در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: «ما توانمندی‌های خود را به طور مستمر توسعه می‌دهیم. ما مراکز آزمایشی که توانمندی‌های کیفی ما را توسعه می‌دهد. می‌خواهیم که تمامی هواپیماهای دشمن را ساقط کنیم و موشک‌ها و پهپادهای‌مان به هر هدفی که دشمن را آزار می‌دهد، برسد. آنها فرودگاه‌ها، بازارها، زیرساخت‌ها، کاخ‌های ریاست‌جمهوری، دادگاه‌ها، زندان‌ها، مراسم‌های عروسی و منازل مسکونی را بمباران کرد و چیزی برای ما باقی نگذاشته‌اند مگر این‌که بمباران کرده‌اند.»

الحوثی تأکید کرد: «اگر در حل مساله یمن جدی و خواهان صلح بودند، ما نیز آماده بودیم و بارها دست صلح به سوی آنها دراز کردیم و اگر در این زمینه جدیت و اقدام واقعی بینیم، ما نیز آماده هستیم.»

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=3432

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.