• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
11

از واکسن اسپوتنیک تولید داخل رونمایی شد

  • کد خبر : 35847
  • 26 ژوئن 2021 - 22:32
واکسن اسپوتنیک وی تولید داخل

 واکسن ویروس کووید – ۱۹ یا بیماری کرونا با نام ” اسپوتنیک وی ” تولید متخصصان داخل کشور روز شنبه با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان البرز رونمایی شد.

واکسن اسپوتنیک وی توسط  شرکت دارو سازی اکتوور و مطابق دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت در البرز تولید شد.

مدیر کارخانجات دارویی و غذایی اکتوورکو در حاشیه رونمایی از این واکسن گفت: ورود به فرآیند تولید داروهای ویژه درمان کووید-۱۹ از روزهای نخست شیوع این بیماری و همزمان با شرکت های بین المللی تولیدکننده این داروها، سبب گردید تا در کوتاه ترین زمان ممکن، فرآیند تولید این محصولات در مجموعه اکتوور نهایی شده و علاوه بر خودکفایی در تولید، با قیمتی کمتر از یک پانزدهم بهای جهانی، داروهای موثر در درمان کووید را به کادر درمان و مردم عزیزمان ارائه نماید.

دکتر رضا مستوفی افزود: با آغاز تلاش جهانی برای تامین واکسن کووید-۱۹ و تحقیقات در این زمینه، گروه دارویی اکتوور همچون گذشته ضمن انجام مطالعات در بخش تحقیق و توسعه خویش، مذاکرات بین المللی برای تولید یکی از معتبرترین واکسن های جهانی را از سال گذشته آغاز نمود.

وی اظهار داشت: با برگزاری جلسات متعدد با طرف های خارجی با حضور نمایندگان سایر شرکت های دارویی ایرانی و تحت نظارت سازمان غذا و دارو، توانمندی ها، استانداردها و دانش فنی مجموعه های ایرانی مورد بررسی کامل و دقیق قرار گرفت.

تجهیزات تولیدی با بالاترین سطح فناوری به کار گرفته در واکسن اسپوتنیک وی

دکتر موستوفی گفت: بر اساس استانداردهای موجود و فناوری به کار رفته در تولید واکسن اسپوتنیک وی ، تجهیزات تولیدی با بالاترین سطح فناوری در کنار دانش فنی به روز مورد نیاز است که مجموعه دارویی اکتوور مجهز به این دانش و پایه تکنولوژیک منحصر بفرد می باشد.

وی یادآور شد: به دنبال ارزیابی دقیق خطوط تولیدی بخش بیوتکنولوژی اکتوورتوسط طرف روس و به لحاظ اعتماد و اطمینان بین المللی به گروه دارویی اکتوور، مجموعه اکتوور به عنوان مرکز تولید واکسن اسپوتنیک وی در قالب تولید قراردادی انتخاب گردید.

وی اضافه کرد: واکسن اسپوتنیک وی در بیش از ۶۰ کشور جهان از جمله ایران به ثبت رسیده و در بسیاری از کشورهای دیگر از جمله آلمان، ایتالیا، اسپانیا، بلاروس، اوکراین، صربستان، هند، چین، کره جنوبی، قزاقستان، مصر، آرژانتین و برزیل برای تولید قراردادی و تحت لیسانس انتخاب شده و گروه دارویی اکتوور به عنوان یکی از نخستین تولید کنندگان این واکسن در منطقه خاورمیانه برگزیده شده است.

وی اظهار داشت: در راستای تولید  قراردادی واکسن اسپوتنیک در مجموعه اکتوور، پس از انتقال بانک سلولی به کشور و اتمام مراحل تولید آزمایشی، هم اکنون بچ انتقال تکنولوژی بر اساس پروتکل های تدوین شده توسط انستیتو گامالیا و در ماشین آلات و تجهیزات کاملا مشابه با سازنده اصلی به تولید رسیده و کلیه آزمایش های مربوطه در این خصوص با موفقیت به پایان رسیده است .

ظرفیت تولید واکسن اسپوتنیک وی دو میلیون دز در ماه خواهد بود

وی تاکید کرد که ظرفیت تولید این واکسن در گروه دارویی اکتوور، ۲ میلیون دوز در ماه خواهد بود.

 گروه اکتوور مجموعه ای متشکل از کارخانجات دارویی و غذایی با بیش از نیم قرن تجربه و همراهی افزون بر چهار هزار جوان ایرانی، یکی از بزرگترین و معتبرترین مجموعه های تولیدی دارو و غذا در ایران و منطقه است.

مجموعه داروسازی گروه اکتوور با تولید بیش از ۳۰۰ محصول دارویی در ۱۵ حوزه درمانی تحت به روزترین استانداردها و مورد تایید سازمان های داخلی و بین المللی، با ایجاد خطوط پیشرفته تولید دارو در کشور و تولید بالاترین میزان قرص، کپسول، سرنگ، ویال و آمپول، دارای یکی از بزرگترین مجموعه خطوط تولید دارو در کشور می باشد.

تامین و به کارگیری مجهزترین ماشین آلات تولیدی بر اساس آخرین فناوری در حوزه داروهای خوراکی، پیشرفته ترین و مجهزترین خطوط تولید داروهای ضد سرطان، پیوندی، هورمونی و باروری و نیز مشارکت فعال در بخش مکمل ها و مواد موثره دارویی، در کنار انتقال دانش فنی و استفاده از ظرفیت های موجود در کشور، بخشی از تلاش گروه اکتوور در افزایش اشتغال زایی و رونق تولید ملی بوده است.

مشارکت گسترده بین المللی با معتبرترین مجموعه های دارویی جهان همچون Merck آلمان ، Krka ، Hetero  و … و جذب سرمایه گذاری گسترده بین المللی در کشور، نشانگر توانمندی تجهیزاتی و دانش روزآمد اکتوور در تولید محصولات دارویی در کلاس جهانی در کشور است که حاصل سال ها تجربه و کسب دانش و تعهد ملی می باشد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=35847

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.