• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
13

امسال اجازه نمی دهیم حتی یک هیات تعطیل شود

  • کد خبر : 36430
  • 17 جولای 2021 - 8:35

محرم و صفر اسلام را زنده نگه داشته است

محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اسلامشهر طی سخنانی گفت: ما فقط برای لذت بردن به دنبال روضه نیستیم بلکه توفیق مسؤولیت در این آستان را داریم و باید برای اینکه پرچم برافراشته بماند هر کاری را انجام دهیم.

او گفت: محرم و صفر اسلام را زنده نگه داشته است و تعظیم شعائر حسینی تعظیم شعائر الله است و هیچگاه همانند محرم نمی‌توان شعائر دینی را تعظیم کرد.

امسال اجازه نمی دهیم حتی یک هیات تعطیل شود

امسال اجازه نمی‌دهیم یک هیأت هم تعطیل شود

او گفت: سال گذشته شاید تعدادی از هیأت‌ها تعطیل شد، اما امسال اجازه نمی‌دهیم یک هیأت هم تعطیل شود و هر کاری می‌کنیم تا بستر برگزاری هیأت با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی فراهم شود.

او با تأکید بر برکت روضه افزود: اهل بیت سیدالشهدا (ع) زیر آفتاب گریه کرده و روضه خواندند، ما هم سعی می‌کنیم تا شرمنده آن‌ها نشویم.

نمی‌توانیم بهانه‌ای برای کم‌کاری داشته باشیم

او  امام حسینی‌ها را مسؤولیت‌پذیر دانست و گفت: ما انسان‌های قانون‌مندی هستیم، اما اجازه هم نمی‌دهیم تعظیم شعائر دینی افولی داشته باشد، مردم این جامعه حکایت دلدادگی خود به سیدالشهدا را فریاد می‌زنند و امثال شهید آوینی باید این احساس را برای آیندگان ماندگار و بازگو کنند.

قمی ادامه داد: سیدالشهدا (ع) معدن حکمت است و ما هم منفعل نمی‌شویم و قانون‌مند هستیم، اما از تعظیم شعائر دینی کوتاه نمی‌آییم، امسال شرایط خاصی است و همه چیز گردن هیأتی‌هاست و ما نمی‌توانیم بهانه‌ای برای کم‌کاری داشته باشیم.

امسال ایران را سیاه‌پوش می‌کنیم

او با اظهار اینکه امسال ایران را سیاه‌پوش می‌کنیم، گفت: شهرداری و نهاد‌های حاکمیتی و همه باید برای سیدالشهدا بسیج شوند و هر چه بگویند مراعات می‌کنیم، اما تعظیم شعائر را کم‌رنگ نمی‌کنیم، اگر اجازه دهند دسته عزا برپا می‌کنیم و در خیابان به سوگواری می‌پردازیم.

 سراسر کشور باید بلندگوی عزای حسینی شود

او با تأکید بر اینکه بلندگو‌های مساجد، مدارس، دستگاه‌ها و سراسر کشور باید بلندگوی عزای حسینی شود، گفت: امام حسینی‌ها اگر حرف می‌زنند پای حرفشان می‌ایستند و در مسیر حسین (ع) از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

او گفت: ما به گفته‌های برخی افراد و تمسخر کردن‌هایشان کاری نداریم و هر کاری بتوانیم برای تحقق فرمان رهبری انجام خواهیم داد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=36430

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.