• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
10

افشای مأموریت سری یگان‌های ویژه ارتش انگلیس علیه چین و روسیه

  • کد خبر : 36496
  • 18 جولای 2021 - 21:51
افشای عملیات انگلیس علیه چین و روسیه

طبق اطلاعات منابع خبری روزنامه تایمز، واحدهای عملیات ویژه ارتش انگلیس موظف شده‌اند که خود را برای اجرای مأموریت‌های سری مشخص علیه اقدامات روسیه و چین در مناطق مختلف جهان آماده کنند.

“مارک توتن” سرتیپ نیروی دریایی انگلیس در مصاحبه با روزنامه «تایمز» فاش کرده که یگان‌های عملیات ویژه نیروهای مسلح انگلیس در حال آماده شدن برای مقابله با اقدامات روسیه و چین در مناطق مختلف جهان هستند.

به گفته وی، در چارچوب برخورد جدید با مسئله امنیت ملی، سرویس ویژه هوابرد (SAS) و سرویس ویژه کشتی‌های ساحلی (SBS) که در ترکیب ارتش و نیروی دریایی انگلیس قرار دارند، روی بازدارندگی و مقابله با “کشورهای دشمن اصلی” متمرکز شده‌اند.

این واحدهای ویژه که تعداد آنها حدود ۴ هزار نیروی کارآزموده و حرفه‌ای است، تجهیزات و زمان لازم برای آماده سازی خود به منظور انجام وظایف “بسیار پرخطر” در مناطق مختلف جهان را بدست آورده و در حال تمرین عملیات ویژه برای مقابله با نیروهای دشمن در شرایط مختلف هستند.

آموزش نیروهای دریایی کشورهای حاشیه دریای چین جنوبی و اوکراین

این روزنامه به نقل از منابع خبری خود در محافل نظامی، یگان‌های ویژه مذکور ممکن است وظیفه آماده سازی نیروهای دریایی برخی کشورهای جهان، از جمله در حاشیه دریای چین جنوبی به منظور دفاع در برابر تهدیدات ناشی از چین را برعهده بگیرند. این مسئله در خصوص امکان آموزش نیروهای دریایی اوکراین نیز صادق است.

تایمز همچنین فاش کرده که سرویس اطلاعات خارجی انگلیس (ام.آی۶) نیز واحدهای ویژه ارتش را در هنگام اجرای عملیات محرمانه یاری کرده و اطلاعات لازم مربوط به اقدامات روسیه و چین را در اختیار آنها قرار خواهند داد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=36496

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.