• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
16

تقی‌پور در دفاع از طرح صیانت: فضای مجازی هشت سال در اشغال دشمنان بود

  • کد خبر : 37302
  • 10 آگوست 2021 - 21:39
تقی‌پور در دفاع از طرح صیانت: فضای مجازی هشت سال در اشغال دشمنان بود

رضا تقی‌پور، نماینده مجلس و وزیر سابق وزارت ارتباطات، در دفاع از طرح صیانت گفت در هشت سال گذشته فضای مجازی بدون قیدو‌شرط دراختیار دشمنان قرار گرفت.

به‌درخواست برخی نمایندگان برای لغو رسیدگی به طرح صیانت در کمیسیون به‌جای صحن علنی، مجلس امروز دوباره رأی‌گیری کرد؛ اما این درخواست تصویب نشد. در جلسه علنی مجلس، باردیگر چند نماینده موافق و مخالف بررسی طرح طبق اصل ۸۵ قانون اساسی صحبت کردند و این صحبت‌ها از رادیوفرهنگ هم زنده پخش شد.

اظهارات تقی‌پور در دفاع از طرح صیانت

رضا تقی‌پور، عضو کمیسیون صنایع مجلس و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت محمود احمدی‌نژاد، یکی از مدافعان طرح و موافق با بررسی آن طبق اصل ۸۵ است. به‌گفته تقی‌پور، شرایطی که در مخالفت با طرح حمایت از حقوق کاربران به‌راه افتاده، «بازی دشمنان» است و برخی نمایندگان نیز هم‌سو با اهداف «دشمنان انقلاب اسلامی اصل طرح صیانت را رد می‌کنند». او افزود:

برخی افراد با کلیت طرح مخالف‌اند و نمی‌خواهند مجلس به موضوع فضای مجازی ورود کند. این در حالی است که مقام معظم رهبری سال گذشته خطاب به مجلس فرمودند مسئله مدیریت فضای مجازی جزو مسائل مهم کشور است و باید به آن توجه شود و نباید دچار حاشیه و مسائل فرعی شوید. بنابر‌این، ورود مجلس به مسئله سامان‌دهی فضای مجازی ضرورت دارد.

تقی‌پور بر این موضوع تأکید کرد که در هشت سال گذشته در فضای مجازی کشورمان خیانت شد. وی گفت:

فضای مجازی را بدون قید‌و‌شرط در‌اختیار دشمنان گذاشتند. امروز فضای مجازی ما اشغال شده است و باید در این زمینه قانون‌گذاری شود.

بررسی طرح طبق اصل ۸۵

تقی‌پور درادامه بیان کرد نمایندگان باید مراقب باشند که مبادا عملیات روانی دشمن باعث شود تصمیم درست خود را مبنی‌بر بررسی طرح طبق اصل ۸۵ تغییر دهند و نباید اجازه داد مغلطه، جوسازی، فضاسازی و هوچیگری بر منطق غلبه کند. این عضو کمیسیون صنایع و معادن به نگرانی‌ها بابت تصویب شتاب‌زده طرح صیانت اشاره کرد و گفت اگر طرح در صحن علنی مجلس بررسی شود، نمی‌توان آن را با حوصله مرور کرد و سریع به رأی گذشته خواهد شد؛ اما چنین اتفاقی در کمیسیون نمی‌افتد.

افزون‌براین، او در واکنش به برخی گفته‌ها مبنی‌بر پنهان‌کاری در بررسی طرح در کمیسیون ویژه گفت:

این توهین است. تأکید ما بر این است که همه جلسات این کمیسیون مستقیما پخش شود. حتی نماینده معاونت قوانین مجلس و نماینده شورای نگهبان می‌توانند در جلسات این کمیسیون حضور پیدا کنند تا اگر مشکلی وجود دارد، همان لحظه مطرح و رفع شود.

تقی‌پور درپایان تأکید کرد قرار نیست در طرح صیانت برای کسب‌وکارهای مجازی مشکل ایجاد شود و حتما نظر تمام صنوف گرفته خواهد شد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=37302

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.