• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
21

سوپ استخوان انسان مرده غذای جادویی یانومامی ها

  • کد خبر : 38599
  • 10 اکتبر 2021 - 13:48
سوپ استخوان انسان مرده غذای جادویی یانومامی ها

یانومامی ها یکی از بزرگترین قبایل بومی زنده جهان هستند که به همان شیوه ی کهن و باستانی زندگی می کنند. آنها در مرز برزیل و ونزوئلا زندگی می کنند که حدود ۲۲۰۰۰ نفر از آن ها در سمت برزیلی زندگی می کند و ۱۶۰۰۰ هزار نفر از آن ها هم در مرز ونزوئلا.

بعضی از این قبایل توانسته اند شیوه دوختن لباس و کار با آهن را از دنیای بیرون یاد بگیرند اما بسیاری از آن ها خودشان را از همه چیز و همه کس دور نگه داشته اند که به آن ها Moxatetu گفته می شود.

یانومامی ها دانش طبیعی دارند و از ۵۰۰ گونه ی مختلف گیاهان بلدند استفاده کنند، از ساختن داروهای درمانی گرفته تا پخت و پز غذا.

روش زندگی یانومامی ها

یانومامی ها در خانه های بزرگ، دایره ای، اشتراکی زندگی می کنند برخی از این خانه ها می توانند تا ۴۰۰ نفر را در خود جای دهند. منطقه مرکزی برای فعالیت هایی مانند برگزاری مراسم مذهبی، جشن ها و بازی ها استفاده می شود.

هر خانواده دارای آتشدان خود است که برای آماده کردن غذا و پخت و پز در طول روز استفاده می شود. هنگام شب، تختخواب ها نزدیک به آتش قرار می گیرند تا افراد را گرم نگه دارد.

مردان به شکار حیواناتی مانند گراز، گوزن و میمون می روند و اغلب از “کورار” (سمی حاصل از پوست و شیرۀ گیاهان و درختان گوناگون) برای مسموم کردن شکار خود استفاده می کنند.

فرد شکارچی هرگز گوشت شکار خود را نمی خورند. در عوض، آن را بین دوستان و خانواده تقسیم می کند. در مقابل، یک شکارچی دیگر به وی گوشت خواهد داد.

زنان یانومامی اغلب به باغبانی و کشاورزی می پردازند و حدود ۶۰ محصول که سهمی تقریبا ۸۰ درصدی از غذای آنها را دارد، پرورش می دهند. همچنین، آنها مغزهای خوراکی، نرمتنان صدف‌دار و لارو حشرات را جمع می کنند. عسل وحشی نیز برای یانومامی ها بسیار باارزش است.

هم مردان و هم زنان ماهیگیری می کنند و تیمبو یا سم ماهی در ماهیگیری استفاده می شود.

این مطلب را از دست ندهید. تمام ساکنین این روستا یک شبه غیب شدند!

سوپ استخوان انسان مرده

پس از مرگ یک یانومامی، مراسمی برگزار می شود که در آن کل جامعه غذای آماده شده با خاکستر استخوان های متوفی را مصرف می کنند. یانومامی ها باور دارند تنها از این طریق روح متوفی به آرامش می رسد.

پس از مرگ یکی از اعضای قبیله یانومامی، مراسمی ویژه برای سوزاندن وی انجام می شود و جسد که در برگ درختان پیچیده شده است دور از محل زندگی افراد در جنگل قرار داده می شود.

 جسد برای ۳۰ تا ۴۵ روز در این وضعیت باقی می ماند تا تجزیه شود. سپس استخوان های جسد خارج شده و سوزانده می شود. در نهایت، خاکستر استخوان ها همراه با موز برای تهیه یک سوپ استفاده می شود که توسط زنان خانواده فرد متوفی آماده می شود. کل افراد جامعه از این سوپ می خورند.

یانومامی ها بر این باورند که این مراسم به زنده نگه داشتن روح متوفی برای چندین نسل کمک می کند و قدرت بی نظیری به یانومامی های زنده می بخشد.

اگر یکی از اعضای قبایل دشمن متوفی را کشته باشد، آنها ممکن است خاکستر استخوان ها را تا زمانی که انتقام مرگ وی را بگیرند، نگه دارند. آنها تا زمانی که متوفی بتواند مسیری آرامش بخش به دنیای ارواح داشته باشد، این سوپ را آماده نمی کنند. در شب برنامه ریزی شده برای حمله و گرفتن انتقام، فقط زنان از این سوپ می خورند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=38599

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.