• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
7

دستور فوری آمریکا به صرافی‌های ارز دیجیتال : جلوی عبور از تحریم را بگیرید

  • کد خبر : 38725
  • 17 اکتبر 2021 - 14:50
دستور فوری آمریکا به صرافی‌های ارز دیجیتال

دستور فوری آمریکا به صرافی‌های ارز دیجیتال ، اداره کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا (OFAC)، با اطلاعیه‌ای، دستورالعمل‌های لازم را برای شرکت‌های فعال در حوزه دارایی‌های دیجیتال جهت جلوگیری از عبوراز تحریم را ابلاغ کرد.

دستور فوری آمریکا به صرافی‌های ارز دیجیتال

شرکت‌های مرتبط باید از ابزارهایی برای تعیین موقعیت کاربران استفاده کنند و آدرس‌های آی‌پی کشورهای تحریمی را مسدود کنند. این شرکت‌ها همچنین با بهره‌گیری از ابزارهای تحلیلی، تغییر آی‌پی و استفاده از آن را برای انجام فعالیت‌های مشکوک شناسایی و رهگیری کنند.

اوفاک در سال ۲۰۱۸ برنامه‌ای را شروع کرد که طبق آن فهرستی از آدرس‌های ارزهای مجازیِ کشورهای خاص و افراد حاضر در فهرست سیاه تدوین شد. این نهاد می‌گوید آدرس‌های دیگری که با آدرس‌های موجود در لیست سیاه تعامل داشته باشند یا آدرسی مشترک با آدرس‌های لیست سیاه داشته باشند، ممکن است تحریم شوند.

دستورالعمل‌های اداره کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا بعد از اینکه این کشور یک صرافی خارجی را به فهرست سیاه خود اضافه کرده منتشر شده است. بر اساس گزارشات ۴۰ درصد تراکنش‌های این صرافی که SUEX نام دارد، با افراد مشکوک و مجرمان تعامل داشته است.

تشکیل یک تیم برای شناسایی باج و پول شویی

وزارت دادگستری آمریکا اخیرا تیمی تشکیل که وظیفه اش شناسایی افرادی است که از طریق ارزهای دیجیتال در حملات باج‌افزاری و پول‌شویی دخیل هستند.

تحلیل‌های بلاک چینی هم نشان می‌دهد که حجم پرداخت‌ها با ارزهای دیجیتال به‌شدت افزایش یافته است.

طبق یافته‌های شبکه مبارزه با جرایم مالی آمریکا، چیزی در حدود ۵.۲ میلیارد دلار از سرمایه‌های خروجی کیف پول‌های ارزهای دیجیتال، در واقع برای پرداخت باج بوده است.

خطر جدی‌ نگرفتن تحریم ها و به خطر افتادن امنیت ملی آمریکا

اوفاک اعلام کرده است که جدی‌نگرفتن خطر تحریم‌شدن می‌تواند به اقدامات سلبی منجر شود. شرکت بیت‌پی (BitPay)، ماه فوریه امسال (بهمن ۹۹) با پذیرش انجام تراکنش‌های شهروندان ایرانی و کره‌ شمالی، توافق کرد که ۵۰۷,۰۰۰ دلار جریمه بپردازد.

اگر اقدامات لازم جدی گرفته نشوند یا در اجرای آنها کوتاهی شود، خطر تحریم ممکن است به اقدام سلبی و نقض قانون منجر شود و در پی آنها ممکن است سیاست‌های خارجی آمریکا و امنیت ملی به خطر بیفتد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=38725

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.