• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
15

گوسفندی که شبیه انسان است!!

  • کد خبر : 38885
  • 26 اکتبر 2021 - 15:13
بره انسان نما

“گوسفندی شبیه به انسان” این تیتری است که حتی تصور کردن آن، ترسناک به نظر می رسد. اما این اتفاق افتاده است و در یکی از مناطق آفریقا، بره ای با شمایل انسان متولد شده است. شاید این مسئله مربوط به جهش های ژنتیکی باشد که گوسفند زنده، بره ای شبیه به انسان یا دیگر حیوانات به دنیا بیاورد. بره انسان نما The birth of a lamb is like a man ، در آفریقا حسابی سر و صدا کرد و اخبار آن جهانی شده و واکنش های متعددی را در پی داشت. در ادامه راجع به این موجود عجیب الخلقه بیشتر صحبت می کنیم.

بره انسان نما، هدیه شیطان!

در یکی از روستاهای مرزی شرق آفریقا، بره ای با ظاهری عجیب متولد شد که افکار اهالی روستا را به سمت و سوی عجیب تری سوق داده است. بومیان روستا معتقدند که تولد بره انسان نما، نتیجه ارتباط با شیطان است! آنها گویند که گوسفند مادر، بره اش را از طرف شیطان آورده است. البته کارشناسان زیادی برای بررسی وجهه علمی این ماجرا به منطقه اعزام شدند تا بدانند که دلیل اصلی تولد بره شبیه به انسان چیست.

دلایل علمی تولد بره شبیه به انسان

دکتر “لابابو” مدیر کل خدمات دامپزشکی منطقه در خصوص دلایل تولد بره انسان نما می گوید:

“بره ی عجیب و غریبی که مرده متولد شده است. به دلیل شکل ظاهری اش اهالی آن را نیم انسان و نیم حیوان تصور می کنند؛ اما تایید این گفته نیاز به بررسی های دقیق دارد”

اما کارشناسان معتقدند که این اتفاق، دلایل کاملا علمی داشته و ناشی از بیماری گوسفند مادر است. احتمال می رود که مادر این بره در ابتدای بارداری به نوعی “تب یون ریفت” مبتلا شده باشد. این بیماری، عفونت ویروسی ایجاد کرده و بعضا باعث ایجاد تغییرات ژنتیکی در جنین می شود. برای درک بهتر این مسئله، بد نیست بدانید که گوسفند دارای ۲۸ جفت کروموزوم و انسان ۲۳ جفت کروموزم است. کارشناسان ارگانیک دام به صراحت معتقدند که اگر به احتمال بسیار بعید، بره انسان نما حاصل ترکیب اسپرم انسان و گوسفند بود، بره باید زنده متولد میشد. اما مرده متولد شدن بره، نشان از نوعی عفونت ویروسی و مشکلی حاد است که جنین از مادر در دوران بارداری دریافت کرده است. با توجه به این که فصل بارداری گوسفند مادر هم زمان با فصل انتشار ویروس بوده است، هرگونه فرضیه ای در خصوص ارتباط انسان با این گوسفند رد شده است. بنابراین تولد بره انسان نما، تنها و تنها ناشی از بیماری و عفونت ویروسی گوسفند بوده است.

این مطلب رپورتاژ اگهی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه شده است. پایگاه خبری دخالت در قبال محتوا و صحت اطلاعات موجود در آن مسئولیتی ندارد.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=38885

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.