• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
24

دلمیکرون ترکیب دو نوع خطرناک ویروس کرونا دلتا و اومیکرون

  • کد خبر : 39769
  • 27 دسامبر 2021 - 10:34
دلمیکرون ترکیب دو نوع خطرناک ویروس کرونا دلتا و اومیکرون

چندین گزارش در مورد “دلمیکرون” منتشر شده است که این گزارش ها ادعا می کنند که دلمیکرون ترکیبی از انواع دلتا و امیکرون از ویروس کرونای جدید است.

هیچ اطلاعاتی در مورد جهش دیگری از ویروس پس از امیکرون در حال حاظر وجود ندارد. آژانس های بهداشت جهانی مانند سازمان جهانی بهداشت (WHO)، مرکز کنترل بیماری های ایالات متحده (CDC) در مورد نوع دلمیکرون اظهار نظر نکرده اند.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) انواع ویروس کرونا را با حروف یونانی به ترتیب حروف الفبا نامگذاری می کند. برای مثال، اگر نوع جدیدی از ویروس کرونا وجود داشته باشد، این الفبای پس از «Omicron» خواهد بود – یعنی پی، رو، سیگما، و غیره. این نام‌ها پس از بحث‌های گسترده و بررسی سیستم‌های نام‌گذاری بالقوه تعیین می‌شوند.

همچنین بخوانید. سفر به ترکیه ممنوع شد

دلمیکرون چیست؟

اومیکرون یک فرم جهش‌یافته از ویروس کرونا است که اولین بار ماه گذشته در آفریقای جنوبی شناسایی شد. این نوع با سرعتی زیاد گسترش می‌یابد، اما گفته می‌شود علائم آن، در زمان حاضر، خفیف‌تر از نوع دلتا است، میزان مرگ‌ومیر نیز کمتر است.

دکتر پل برتون، مدیر ارشد پزشکی مدرنا هشدار داده است: اگر نوع اومیکرون و دلتا به‌طور همزمان فردی را آلوده کنند، ابرسویه جدیدی به‌نام “دلمیکرون” ایجاد خواهد شد.

وی به دیلی‌میل گفت: داده‌ها و مقالاتی که از آفریقای جنوبی در اوایل این همه‌گیری منتشر شد، نشان می‌دهد که افراد، به‌ویژه بیمارانی که دارای نقص سیستم ایمنی هستند، می‌توانند به هر دو گونه ویروس (یعنی دلتا و اومیکرون) آلوده شوند.

ترکیب سویه های ویروس کرونا دلتا و اومیکرون

یکی از اعضای گروه ضربت کووید-۱۹ ماهارشتا، دکتر شاشانک جوشی، در یکی از مصاحبه هاگفته بود: «دلمیکرون، دوقلوهای دلتا و اومیکرون، در اروپا و ایالات متحده، منجر به سونامی کوچکی شده است.» در حالی که برخی از گزارش‌ها هاشاره کرده‌اند که نوع جدیدی به نا دلمیکرون وجود دارد، به نظر نمی‌رسد اظهارات دکتر جوشی به آن اشاره داشته باشد.

طبق گزارش‌ها، دکتر جوشی به وضعیتی اشاره کرده است که در آن انواع دلتا و اومیکرون باعث افزایش موارد COVID-19 در یک منطقه خاص می‌شوند. به بیان ساده، این یک نوع جدید از COVID-19 نیست، بلکه وضعیتی است که در آن هر دو نوع دلتا و اومیکرون یا در یک بیمار COVID-19 وجود دارند یا به سرعت در همان منطقه پخش می شوند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=39769

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.