• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
13

حبیب فرج الله چعب سرکرده گروهک حرکه النضال امروز در دادگاه محاکمه شد

  • کد خبر : 40065
  • 18 ژانویه 2022 - 15:05
حبیب فرج الله چعب سرکرده گروهک حرکة النضال امروز در دادگاه محاکمه شد

نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده حبیب فرج الله چعب سرکرده گروهک تروریستی حرکه النضال باحضور شماری از خانواده‌های شهدای اقدامات تروریستی این گروهک در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی برگزار شد.

حبیب فرج الله چعب کیست؟

حبیب فرج‌الله چعب مشهور به حبیب اسیود، سرکرده گروهک تجزیه طلب است. او گروهک حرکه النضال را هدایت می کند و یکی از طراحان حمله تروریستی به رژه اهواز در ۳۱ شهریور سال ۹۷ درباره عملیات های بمب گذاری ، قتل افراد بیگناه وحمایت های مالی و ارتباط با سازمان جاسوسی عربستان اعتراف کرد.

حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز

در ۳۱ شهریور سال ۹۷ رژه نیروهای مسلح در اهواز با یک حمله تروریستی مواجه شد که طی آن ۲۴ نفر جان باختند. در حالی که چند گروه تلاش داشتند مسئولیت حمله را بر عهده بگیرند، مقام‌های کشور تأیید کردند که «جنبش نضال» مسئول این حمله تروریستی بوده است.
حرکت نضال یا «جنبش عربی آزادی بخش الاحواز» یکی از گروه‌های تروریستی «مقاومت ملی احواز» است. این گروهک تروریستی جدایی طلب که از سال ۱۳۸۴ تشکیل شده سابقه چند بار عملیات مسلحانه تروریستی در کشور را داشته است.

بمب‌گذاری در فرمانداری اهواز

بمب‌گذاری در فرمانداری اهواز، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، سازمان مسکن و شهرسازی، شرکت طرح توسعه نیشکر خوزستان، چاه شماره ۱۷۹ نفت، دو محل از خطوط لوله ورودی و خروجی منتهی به چاه ۱۷۹، خطوط لوله نفت آبادان به ترتیب در دهم شهریور ۱۳۸۴ و ۷ آبان ۱۳۸۴، کار این گروه تروریستی بوده است.

عامل انفجار دو بمب در روز بیست و سوم مهر ماه سال ۱۳۸۳ در خیابان نادری و جان باختن شش شهروند اهوازی همین گروه بوده است.

حمله به یک کلانتری در اهواز در اردیبهشت ۱۳۹۶ و قربانی شدن شدن دو نفر از کارکنان کلانتری از جمله اقدامات تروریستی این گروه بوده‌است.

 اعترافات حبیب فرج الله چعب پس از دستگیری

حبیب فرج الله چعب پس از دستگیری توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) گفت: حبیب نبگان، یعقوب نیسی و عیسی سواری در عملیات تروریستی ۳۱ شهریور سال ۹۷ اهواز دست داشتند. سرقت از شرکت پیمانکاری و سرقت مسلحانه از بانک صادرات اهواز از جمله اقدامات ما بود. در همان زمان با سرویس اطلاعاتی عربستان، اقداماتمان را آغاز کردیم و جلسات متعددی با آنان داشتیم.

عملیات تروریستی را در شهرستان اهواز انجام دادیم. تلویزیون ایران اینترنشنال با پول‌های عربستان اداره می‌شود و سرویس اطلاعات عربستان برای راه اندازی شبکه اهوازنا دو میلیون یورو و برای شبکه اینترنشنال ۳۰ میلیون یورو هزینه کرده است»؛ این‌ها بخشی از اعترافات فرج اله چعب سرکرده گروهک تروریستی الاحوازیه است. در آبان سال ۹۹ به دست نیروهای وزارت اطلاعات دستگیر شدم.

اولین جلسه دادگاه حبیب فرج الله چعب سرکرده گروهک حرکه النضال

اولین جلسه رسیدگی به پرونده سرکرده گروهک الاحوازیه با نام «حبیب فرج‌الله چعب» ملقب به «حبیب اسیود» در در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی افشاری آغاز شد.

بر اساس کیفرخواستی که صادر شده، اتهام وی «اداره و سرگروهی گروه تروریستی به نام «حرکه النضال العربی لتحریرالاحواز» و طراحی و اجرای عملیات‌های بمب‌گذاری و تروریستی متعدد در استان خوزستان و تخریب اموال عمومی به قصد مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران» است.

بمب گذاری در اداره مسکن و شهرسازی اهواز، عملیات بمب‌گذاری سازمان برنامه و بودجه اهواز، بمب‌گذاری در اداره محیط زیست، بمب‌گذاری انتقال خط لوله‌های نفت، بمب‌گذاری در محور انتقال نفت آبادان و اهواز و ماشهر، بمب‌گذاری در فرمانداری دزفول و آبادان، برنامه‌ریزی به جهت بمب‌گذاری در دادگستری اهواز از اهم موارد تفهیم شده به متهم در جریان ابلاغ کیفرخواست بوده است.

در جریان حمله این گروهک به رژه هفته دفاع مقدس در اهواز، ۲۵ نفر از شهروندان اهوازی شهید شدند.

لینک کوتاه : https://dekhalat.com/?p=40065

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.